تحسین منتقدان برای هاچبک برقی بائوجون E300

به گزارش خانه انگلیسی، به تازگی یکی از جدیدترین خودروهای برقی چین، به وسیله رسانه های اروپایی آنالیز و تحسین شده است. بائوجون E300، طراحی مدرن، شعاع حرکتی 300 کیلومتر و آستانه قیمت 10 هزار دلار دارد. شرکت شیائومی هم در ساخت این خودرو همکاری داشته است.

تحسین منتقدان برای هاچبک برقی بائوجون E300

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از زومیت، سایک موتورز، یکی از غول های خودروسازی چین محسوب می گردد. چهار گروه صنعتی، شامل فاو (FAW)، چانگان، دانگ فنگ و سایک موتورز، بیشترین تیراژ فراوری خودرو و سودآوری حاصل از فروش وسایل نقلیه را در چین دارند. این برندها از گذشته همکاری بسیار خوبی با خودروسازان مطرح ژاپنی، آمریکایی و اروپایی داشته اند و شرکت هایی با سرمایه گذاری مشترک تاسیس نموده اند.

یکی از زمینه های همکاری مشترک سایک موتورز چین و جنرال موتورز آمریکا، ساخت خودروهای برقی برای بازار چین است. البته محصولات متنوعی از شورولت، کادیلاک و برند بیوک هم به وسیله این شرکت (SAIC-GM) در چین فراوری می شوند که سالیانه، حدود 2 میلیون دستگاه هستند. بائوجون (Baojun) هم، برندی لوکس و زیرمجموعه شرکت سایک جنرال موتورز است که از سال 2010 فعالیت می نماید.

اولین محصول کامپکت برقی بائوجون، با کد E100 در سال 2017 رونمایی شد. این خودرو دونفره و فاقد صندوق عقب، 5300 دلار قیمت داشت و شعاع حرکتی 160 کیلومتر فراهم می کرد. حدود یک سال بعد، E200 به فراوری انبوه رسید که از نظر ابعاد، متفاوت با E100 نبود اما چهره مجذوب کننده تر و شعاع حرکتی بیشتر (تا 270 کیلومتر) داشت.

اواسط سال 2020، بائوجون E300 رونمایی شد. این محصول، تفاوت های بسیاری با E200 و E100 داشت و تحسین منتقدان را برانگیخت. هاچبک شهری E300 پلاس، علاوه بر طراحی بدنه خاص با فضای عظیم و چهره مجذوب کننده، مجهز به 4 جایگاه است که حمل سرنشینان بالغ و بلندقد را ممکن می نماید. این خودرو، دو نسخه استاندارد (دو جایگاه) و پلاس (چهار جایگاه) دارد که البته هردو، فاقد صندوق عقب هستند؛ اما می توان با جمع کردن جایگاه های ردیف دوم در مدل پلاس، فضای بار داشت.

در فضای داخلی، سقف بلند با شیشه های وسیع، مهم ترین نکته مثبت E300 است. این شرایط، دید بسیار خوبی برای راننده و سرنشینان فراهم می نماید. روی داشبورد، نمایشگر لمسی وجود ندارد و صرفا یک پنل دیجیتال تمام رنگی، روبروی راننده نصب شده است تا سیستم تفریح، ناوبری ماهواره ای و اطلاعات فنی را پوشش دهد. مهم ترین نکته منفی در کابین بائوجون E300، فضای نامناسب برای سرنشینان عقب است که البته با ابعاد و قیمت خودرو توجیح می گردد؛ اما برای استفاده طولانی مدت، سخت و ناراحت کننده خواهد نمود.

بسیاری از امکانات الکترونیک در کابین E300، به وسیله شیائومی ساخته شده است. نمایشگر دیجیتال، رابط کاربری و اپلیکشن مخصوص مدیریت تجهیزات خودرو به وسیله گوشی همراه، حاصل همکاری شائومی با سایک جنرال است.

بائوجون E300، دارای یک موتور برقی با قدرت 56 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر است که برای خودرویی شهری با وزن خالص 920 تا 1052 کیلوگرم، کافی خواهد بود. نهایت سرعت این مدل، به 100 کیلومتربرساعت می رسد و برای شارژ کامل باتری های 39 کیلوات ساعتی خود، یک ساعت زمان نیاز دارد.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی، E300 فراتر از خودروهای مالی مرسوم در بازار چین به نظر می رسد. نمایشگر تمام رنگی پشت فرمان، دوربین پارک، 12 حسگر ایمنی در سراسر بدنه، دستگیره های مخفی شونده، جایگاه های اسپرت، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم انتقال نیرو به محور عقب و چرخ های 13 اینچ، مهم ترین آپشن های موجود در این خودرو هستند.

در بازار چین، E300 استاندارد با دو جایگاه و طول بدنه 262 سانتی متر، 9,700 دلار قیمت دارد. مدل پلاس با طول بدنه 2/9 متر و ظرفیت 4 سرنشین هم، به قیمت 10,500 دلار فروخته می گردد. مهم ترین رقیب E300، هانگوانگ مینی با قیمت 4 هزار دلار است که البته به وسیله دیگر شرکت زیرمجموعه سایک موتورز به نام ولینگ (Wuling) فراوری می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "تحسین منتقدان برای هاچبک برقی بائوجون E300" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحسین منتقدان برای هاچبک برقی بائوجون E300"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید