نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 اعلام شد

به گزارش خانه انگلیسی، تهران (پانا) - نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 اعلام شد

اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 و بعلاوه رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به وسیله سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش با اعلام این خبر گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی به وسیله درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.

وی توضیح داد: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته اند ،توجه داشته باشند که منحصراً می توانند در یکی از کدرشته محل های قبولی ثبت نام کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری اضافه کرد: پذیرفته شدگان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام از تاریخ 12 شهریور به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

پورعباس در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: همه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی لازم است از صبح روز دوشنبه مورخ 14 شهریور ماه تا چهارشنبه مورخ 16 شهریور ماه 1401 جهت ثبت نام به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. ضمن اینکه لازم است مطابق زمان بندی اعلام شده در سایت واحد دانشگاهی محل پذیرش با در دست داشتن مدارک اعلام شده به منظور تکمیل مراحل ثبت نام به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه 647 هزار و 209 داوطلب با احتساب علاقه مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 بودند، گفت: مجموعا 138 هزار و 665 نفر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و 120 هزار و 915 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند.

دکتر پورعباس درباره نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1401، اعلام کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است و لازم است داوطلبان عزیز نسبت به مطالعه دقیق اطلاعیه اعلام نتایج شامل جزئیات ثبت نام در دانشگاه ها اقدام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 در روزهای 28، 29 و 30 اردیبهشت ماه 1401 با حضور 647 هزار و 209 داوطلب با احتساب علاقه مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم برگزار گردید. از تعداد 647 هزار و 209 داوطلب شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 تعداد 450 هزار و 422 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. مجموع ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 در دوره های مختلف (دوره های روزانه و غیرروزانه) 136 هزار و 786 نفر است.

نتایج اولیه به همراه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 یکشنبه 29 خرداد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید