هواوی یک خودروی کراس اوور هیبریدی با سیستم عامل هارمونی معرفی کرد

به گزارش خانه انگلیسی، چندی پیش بود که خبر عرضه خودروی برقی آویتا 11 چانگان همکاری هواوی و CATL را دادیم. مدت ها است هواوی سودای ورود به بازار خودروهای برقی را دارد و اکنون پس از همکاری در ساخت چند خودرو، اولین خودروی مستقل ساخت خودش به نام Aito M5 را معرفی کرد.

هواوی یک خودروی کراس اوور هیبریدی با سیستم عامل هارمونی معرفی کرد

هواوی یک مدل خودروی برقی دیگر هم به نام SF5 با همکاری برند Cyrus ساخته بود که از پلتفرم آن برای Aito M5 استفاده نموده است. خودروی تازه هواوی یک کراس اوور برقی به تمام معنا است که به سیستم عامل HarmonyOS مجهز است و در سایت های چینی، یک رقیب برای خودروی الکتریکی تسلا مدل Y برشمرده می گردد. تسلا مدل Y یک خودروی برقی پرفروش و محبوب در بازار چین است و هواوی می خواهد تعداد از خریداران این خودرو را به سمت خود بکشاند.

وقتی می گوییم روی خودروی Aito M5 هواوی از سیستم عامل هارمونی او اس استفاده شده است؛ یعنی شما هر دستگاهی از هواوی را می توانید به راحتی به این کراس اوور متصل کنید. در داشبورد این خودرو یک صفحه نمایش بزرگ 15.6 اینچ کار شده است که هارمونی او اس را اجرا می نماید و با تمام بخش های داخلی خودرو در ارتباط است.

یک ساعت هوشمند هواوی را می توانید به عنوان کلید برای روشن/خاموش کردن این خودرو بهره ببرید. طراحی این خودرو به وسیله یک استارتاپ سیلیکون ولی صورت گرفته است و فرآیند ساخت آن نیز با همکاری شرکت Series خواهد بود.

روی خودروی Aito M5 هواوی دو موتور برقی و یک موتور بنزینی 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت 125 اسب بخار نصب شده است. نسخه های رده بالای این خودرو از قدرت 365 کیلوواتی روی دو دیفرانسل جلو سود می برند. با یک بار شارژ کامل باتری های این خودرو می توان مسافتی 1100 کیلومتر را طی کرد.

به گفته هواوی، سیستم باتری های این خودرو از فناوری شارژ سریع 7 کیلوواتی پشتیبانی می نمایند تا مشتری بتواند در 45 دقیقه از 20 درصد شارژ به 80 درصد شارژ برسد. در حالی عادی، 5 ساعت طول می کشد تا باتری از 20 درصد به 80 درصد شارژ برسد.

پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 10.4 اینچی نصب شده است و از یک سقف شیشه ای دو متری با ماساژورهای جایگاه جلو، چراغ های LED تطبیق پذیر، کروزکنترل تطبیق پذیر، خروجی USB در نقاط مختلف خودرو از جمله رودری ­ها، سامانه صوتی HUAWEI SOUND هماهنگ با سرویس های HUAWEI Music و HUAWEI Video سود می برد.

هواوی سعی نموده یک خودروی مدرن و مملو از فناوری های پیشرو در صنعت خودروسازی ارائه بدهد. مثلا، شاهد استفاده از 8 دوربین، 12 رادار فراصوت و سه رادار موج میلی متری هستیم. دستیار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور و دوربین 360 درجه هم روی این خودرو نصب شده است. یک دوربین روی ستون جلو نصب شده تا از راننده عکس بگیرد و کابین داخل دارای سیستم ICAS یا تصفیه هوشمند هوا است.

این غول چینی اعلام نمود کراس اوور Aito M5 در فوریه 2022 و با قیمت 40 هزار دلار و در رنگ های سفید، سبز، آبی، مشکی و طوسی در بازار چین عرضه می گردد.

منبع: یک پزشک

به "هواوی یک خودروی کراس اوور هیبریدی با سیستم عامل هارمونی معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی یک خودروی کراس اوور هیبریدی با سیستم عامل هارمونی معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید