پاسخ معاون صندوق اعتباری هنر به اعتراض نسبت به تاخیر در بیمه تکمیلی اهالی سینما

به گزارش خانه انگلیسی، معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در پی اعتراض بعضی صنوف سینمایی نسبت به روند بیمه تکمیلی خود از سوی این صندوق با تاکید بر اینکه برای خدمت رسانی بهتر به یاری و نظرات اعضای صنوف مرتبط نیاز داریم، گفت: صندوق اعتباری هنر خدمت به هنرمندان را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می نماید.

پاسخ معاون صندوق اعتباری هنر به اعتراض نسبت به تاخیر در بیمه تکمیلی اهالی سینما

به گزارش خانه انگلیسی، منصور وحیدی فر ادامه داد: میزان خسارت ها بسیار ناچیز است و تمام هنرمندان از اول تیر سال جاری تاکنون هیچ مسئله ای نداشتند و تنها تعویق یک ماه تا یک ماه و نیم پرداخت بیمه تکمیلی اعتراض بعضی صنوف را به همراه داشته است.

وی گفت: صندوق اعتباری هنر به تمامی انتقادهای سازنده صنوف فرهنگی و هنری احترام می گذارد و آن ها را همکار و همیار خود می داند و خدمت رسانی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را وظیفه اصلی خود می دانیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وحیدی فر با اشاره به روند بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای اعضا اضافه نمود: مانند سال گذشته با شرکت بیمه سرمد قرارداد خوبی منعقد شده است. این شرکت موظف شد از اول تیر 98 برای هنرمندان جدیدی که ثبت نام نموده اند خدمات بیمه تکمیلی ارائه کند. قرارداد ما تا خاتمه 31 خرداد 99 با این شرکت برقرار است.

وی گفت: هنرمندان 15 روز برای ثبت نام خود و افراد تحت تکلفشان فرصت داشتند؛ همچنین کل افراد عضو خانه سینما که در این سامانه ثبت نام نموده اند چهار هزار و 909 نفر است ولی تعداد کل هنرمندان بیمه شده ما حدود 27 هزار نفر است و تمام صنوف از جمله خانه کتاب، خانه موسیقی، هنرمندان تجسمی، فعالان حوزه هنرهای نمایشی و ... در این مجوعه حضور دارند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در عین حال توضیح داد: طرح بیمه تکمیلی اعضای خانه سینما، طرح آرامش بود که قیمت پایه آن برای هر نفر سالانه 943 هزار تومان بوده است، ولی از هر یک اعضای خانه سینما 200 هزار تومان دریافت شده و مابقی به عنوان یارانه توسط صندوق اعتباری هنر و سازمان سینمایی پرداخته شده است.

وی اضافه نمود: روند ثبت نام انجام و اسامی برای شرکت بیمه جهت ثبت ارسال شد تا هنرمندان بتوانند به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه نمایند؛ از ابتدای شهریور نیز فراخوانی را برای افرادی که خسارت داشتند و به مراکز غیرطرف قرارداد مراجعه کردند و اسناد پزشکی در اختیار داشتند منتشر کردیم تا اسناد خود را در سامانه بیمانو ثبت نمایند و خسارات خود را دریافت نمایند.

وحیدی فر در عین حال تاکید نمود: میزان افرادی که از خانه سینما خسارت های خود را ثبت کردند 1649 عدد بوده که تا الان 556 فقره پرداخت شده و 1093فقره در دست ارزیابی است که تا هشتم آبان 98 وصول می گردد.

وی درباره علت اعتراض صنوف خانه سینما شرح داد: سامانه بیمانو دسترسی آسانی دارد و بر اساس قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات هر کدام از کابران دسترسی لحظه ای و آنی به صفحه شخصی خود دارند و روند اقدامات را می توانند پیگیری نمایند.

وحیدی فر در عین حال توضیح داد: قبول داریم که مشکلاتی در جهت این موضوع وجود داشته اما به یاری اعضای صنوف برای خدمت رسانی بهتر نیاز داریم. میزان خسارت ها بسیار ناچیز است و تمام هنرمندان از اول تیر سال جاری تاکنون هیچ مسئله ای نداشتند و تنها تعویق یک تا یک ماه و نیم اعتراض هنرمندان را به همراه داشته است.

وی اضافه نمود: البته بعضی هنرمندان تراز اول کشور را داشته ایم که بدون ثبت نام مراحل کاری عضویتشان را انجام داده ایم و از امکانات بهره مند شده اند و صندوق اعتباری هنر خدمت به هنرمندان را وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پاسخ معاون صندوق اعتباری هنر به اعتراض نسبت به تاخیر در بیمه تکمیلی اهالی سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ معاون صندوق اعتباری هنر به اعتراض نسبت به تاخیر در بیمه تکمیلی اهالی سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید