کرونا در آمریکا، بسته یاری مالی به زوج های مهاجران تعلق نمی گیرد

به گزارش خانه انگلیسی، دولت آمریکا در ادامه سیاست های مهاجرت ستیزانه خود اعلام نموده به صدها هزار نفر از مهاجران که با شهروندان این کشور ازدواج نموده اند یاری ویژه بابت کرونا تعلق نمی گیرد.

کرونا در آمریکا، بسته یاری مالی به زوج های مهاجران تعلق نمی گیرد

به گزارش گروه بین الملل خانه انگلیسی، دولت دونالد ترامپ در آمریکا به دلیل خودداری از اعطای یاری اقتصادی درنظر گرفته شده برای شیوع کرونا به بیش از 1 میلیون شهروندی که با مهاجران غیرقانونی ازدواج نموده اند تحت پیگرد نهاده شد.

به نوشته پایگاه هیل، این شکایت نامه توسط فردی با اسم مستعار جان دو تنظیم و در آن ادعا شده دولت آمریکا صرفاً بر اساس اینکه او با چه کسی انتخاب نموده علیه او تبعیض قائل شده است.

در شکوائیه جان دو که تحویل یک دادگاه فدرال در شیکاگو شده با استناد به گزارش یک اندیشکده آمریکایی برآورد شده 1.2 میلیون مهاجر غیرقانونی با شهروندان آمریکایی ازدواج نموده اند.

دولت آمریکا سیاست های سختگیرانه ای را علیه مهاجران به این کشور در پیش گرفته است. 13 ایالت آمریکا چند ماه پیش شکایتی را علیه قانون جدید دولت ترامپ در زمینه مهاجرت تنظیم کردند. در آن موقع گزارش شد دولت ترامپ فرمانی را امضا نموده که اعطای ویزای سفر به آمریکا به مهاجران فقیر را نمی دهد.

بعضی کارشناسان در آن موقع گفتند قانون جدید دولت آمریکا می تواند موجب کاهش 50 درصدی مهاجرت قانونی به ایالات متحده گردد و اقامت دائم صدها هزار نفر به خطر خواهد افتاد.

باب فرگوسن دادستان کل واشنگتن در این باره گفت: پیغام دولت ترامپ کاملا آشکار و روشن است؛ اگر ثروتمند هستید به شما خوش آمد می گوییم و اگر فقیر هستید، نه. این قانون ضد آمریکایی، ضد مهاجرتی و غیرقانونی است.

شکایت 13 ایالت آمریکا مشابه شکایتی است که قبلا شهرهای سانفرانسیسکو و سانتا کلارا برای جلوگیری از اجرای این قانون علیه دولت ترامپ مطرح نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا در آمریکا، بسته یاری مالی به زوج های مهاجران تعلق نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آمریکا، بسته یاری مالی به زوج های مهاجران تعلق نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید