کرونا و تشدید فقر در دنیا

به گزارش خانه انگلیسی، هر ساله در تاریخ 17 اکتبر کشورهای دنیا روز دنیای ریشه کنی فقر را گرامی می دارند.

کرونا و تشدید فقر در دنیا

به گزارش خانه انگلیسی، هر ساله کشورها، روز دنیای ریشه کنی فقر را در تاریخ 17 اکتبر گرامی می دارند. این روز میخواهد آگاهی جوامع را در خصوص فقر، خشونت و گرسنگی در سراسر دنیا افزایش دهد و هدف آن ارائه راهکارهایی برای مقابله و ریشه کنی فقر است.

این روز برای اولین بار در سال 1987 میلادی در پاریس، در میدان تروکادورو به منظور تقدیر و قدردانی از افرادی که با فقر، گرسنگی، خشونت و ترس مبارزه می نمایند، گرامی داشته شد. بعلاوه در سال 1992 میلادی هم، سازمان ملل متحد به طور رسمی 17 اکتبر را به عنوان روز دنیای ریشه کنی فقر نامگذاری کرد.

با شیوع بیماری کووید19 در سراسر دنیا، پیشرفت های انجام شده در ریشه کنی فقر و بهبود استانداردهای زندگی در دو سال گذشته معکوس شده است به طوری که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد به نقل از بانک دنیای، بین 88 تا 115 میلیون نفر در نتیجه بحران های ایجاد شده ناشی از شیوع کووید19 به سمت فقر سوق داده می شوند. بعلاوه بیشتر افرادی که تازها دچار فقر شدید شده اند در کشورهای جنوب آسیا و آفریقای سیاه، مناطقی که نرخ فقر در حال حاضر هم بالاست، یافت می شوند.

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از تایمز نو نیوز، بعلاوه سازمان ملل متحد اظهار داشت که انتظار می رود در امسال میلادی (2021) این آمار بین 143 تا 163 میلیون نفر افزایش یابد. این فقرای تازه به جمع 1.3 میلیارد نفری خواهند پیوست که تا به امروز در فقر چند بعدی و دائمی زندگی نموده و شاهد بدتر شدن شرایط زندگیشان در طول پاندمی کووید19 بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرونا و تشدید فقر در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و تشدید فقر در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید