یرمای لورکا به صحنه می آید

به گزارش خانه انگلیسی، نجمه شبیری، در گفت وگو با خبرنگاران ، بیان کرد: یرما نمایشنامه ای در سه پرده اثر فدریکو گارسیا لورکا شاعر و نمایشنامه نویس اسپانیایی است که سال 1934 نوشته و اجرا شده است. این اثر در قالب یک شعر تراژیک بیان شده و داستان زنی بی فرزند است که در حاشیه یکی از شهرهای اسپانیا زندگی می نماید.

یرمای لورکا به صحنه می آید

وی اضافه نمود: لورکا صاحب سه اثر شاخص در دفاع از زنان و روایت تنهایی آنان است که یرما، عروسی خون و خانه برناردا آلبا را شامل می گردد.

این مترجم و استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تا به امروز بارها نمایش آثار لورکا از جمله یرما به زبان فارسی اجرا شده است، گفت: این نمایش قرار است به همت انجمن علمی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی به زبان اصلی به وسیله دانشجویان رشته زبان و ادبیات اسپانیایی با کارگردانی حسین زینالی به صحنه بیاید.

مشاور طرح اجرای نمایش یرما در خاتمه گفت: نمایش یرما به زبان اسپانیایی با بازی سولماز تقی زاده، مرتضی صفایی نائینی، غزاله آشوب، نگار اصغری، سارا نوین، پریا جزایری، شیرین کنعانیان، نگار صادقی، زینب پورکشاورز و هانیه کاظمی از یکم اسفند به مدت ده شب از ساعت 17 و 30 دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می آید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یرمای لورکا به صحنه می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یرمای لورکا به صحنه می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید