آلودگی هوا 772 نفر را روانه اورژانس کرد

به گزارش خانه انگلیسی، رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت که طی هفته گذشته تاکنون و هم زمان با افزایش آلاینده ها در استان 772 نفر بیمار قلبی و عروقی از خدمات اورژانس البرز برخوردار شدند.

آلودگی هوا 772 نفر را روانه اورژانس کرد

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از ایرنا، دکتر مهرداد بابایی شنبه 9 آذر گفت: از این تعداد 521 نفر با مشکل قلبی و 251 نفر با مشکل تنفسی خدمات لازم را دریافت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد 286 نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی و به منظور ادامه درمان توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند و 421 نفر از خدمات سرپایی این مرکز برخوردار شدند.

بابایی بیان داشت: با توجه به این که همچنان سطح آلاینده ها البرز در شرایط هشدار قرار گرفته است، دستگاه های مختلف به فراخور نقش خود اقداماتی انجام دادند که اورژانس البرز نیز در این زمینه دخیل بود.

وی تاکید نمود: در این ایام تمام پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می برند.

به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مسائل قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 6 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس در میادین و خیابان های اصلی نموده و کارشناسان فوریت های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعان، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.

شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر، از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت احتیاج به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی به شهروندان و به خصوص گروه های پر خطر توصیه کرد در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری نمایند.

همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه کرد که از فعالیت در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان در منزل بمانند.

استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله آسم و عفونت های تنفسی را در بین بچه ها افزایش می دهد.

بابایی از مردم خواست به توصیه ها و هشدارهایی که به وسیله رسانه و یا فضاهای مجازی از سوی سازمان های ذیربط اعلام می گردد توجه نموده و توصیه ها را به کار گیرند.

گروه های پر خطر شامل سالمندان، بچه ها، خانم های باردار و بیماران با بیماریهای زمینه ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی می باشند.

به منظور کاهش آثار ناشی از آلودگی هوا، در صورت خارج شدن از منزل و محیط کار، حتما از ماسک های استاندارد استفاده نمایید.

طبق گزارشات سازمان هواشناسی که حاکی از آغاز بارندگی از روز دوشنبه هفته جاری در استان البرز است، ضروری است تذکر جدی داده گردد که بارش باران بعد از روزهای آلودگی هوا می تواند سمی و خطرناک بوده و از شهروندان تقاضا می گردد در اولین ساعات بارندگی در فضاهای باز تردد ننمایند.

طی 2 هفته گذشته کیفیت هوا در استان البرز کاهش یافت.

منبع: همشهری آنلاین

به "آلودگی هوا 772 نفر را روانه اورژانس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا 772 نفر را روانه اورژانس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید