آمریکا با ادعای دموکراسی، باعث ایجاد شکاف در دنیا می گردد

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از اسپوتنیک، وانگ ئی وزیر امور خارجه چین گفت که نشست آینده سران برای دموکراسی که به وسیله آمریکا ترتیب داده شده و از تایوان نیز برای شرکت در آن دعوت به عمل آمده است، باعث ایجاد تفرقه و تقابل در دنیا و ترسیم کننده خطوط ایدئولوژیک است.

آمریکا با ادعای دموکراسی، باعث ایجاد شکاف در دنیا می گردد

وزیر خارجه چین در این باره گفت: این اجلاس سران به اصطلاح نشستی برای دموکراسی که به وسیله ایالات متحده سازماندهی شده است، در واقع تحت لوای دموکراسی، باعث ایجاد شکافی در دنیا می گردد و خطوطی ایدئولوژیک را ایجاد می نماید که باعث تقابل بین اردوگاه های مختلف می گردد و بعلاوه در جهت برطرف نیازهای راهبردی واشنگتن، سعی در تغییر سایر کشورهای مستقل به مدل آمریکا را دارد.

وانگ بعلاوه تاکید نمود که این رویکرد مغایر با فرایند دوران مدرن است و آینده ای ندارد.

پیشتر ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در همین رابطه گفته بود: اقدامات آمریکا فقط برای این است که نشان دهد دموکراسی فقط یک پوشش و ابزاری برای پیشبرد اهداف ژئوپلیتیکی اش، سرکوب سایر کشورها، تقسیم دنیا و تامین منافع خود است.

بعلاوه ژو فنگ لیان سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین طی اطلاعیه ای به دعوت شدن جزیره تایوان به کنفرانس مجازی درباره دموکراسی که قرار است از سوی آمریکا طی روزهای 9 و 10 دسامبر امسال (8 و 19 آذر) برگزار گردد، واکنش نشان داد و گفت: با هر گونه تماس و ارتباط رسمی بین آمریکا و جزیره مخالفت می کنیم.

پکن بارها نسبت به رفتارهای تنش برانگیز آمریکا و استانداردهای دو گانه اش در این زمینه انتقاد نموده و هشدار داده است.

آمریکا با پیگیری سیاست خصمانه ایندوپاسیفیک خود برای تنش زایی در این منطقه وسیع و سرشار از انرژی، علیرغم ادعای احترام به اصل چین واحد، در پی ایجاد تفرقه و حمایت از جریان های جدایی طلب در تایوان و هنگ کنگ است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا با ادعای دموکراسی، باعث ایجاد شکاف در دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با ادعای دموکراسی، باعث ایجاد شکاف در دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید