بوستان ازدواج در اردبیل راه اندازی می گردد

به گزارش خانه انگلیسی، حمید لطف اللهیان ظهر پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل توضیح داد: در بسیاری از کشورها ثبت نکاح توسط شهرداری انجام می گردد و حتی نماینده شهرداری بر این کار نظارت می نماید و ما نیز در حد وسع و توانمان سعی خواهیم کرد به عنوان امر تشویقی در تقویت نهاد خانواده و امر مقدس ازدواج حمایت هایی را انجام دهیم.

بوستان ازدواج در اردبیل راه اندازی می گردد

شهردار اردبیل در مورد تدارک بوستان ازدواج در اردبیل شرح داد: در قالب این بوستان کوشش می کنیم تا زوجین نهالی را غرس نموده و به عنوان یک حرکت فرهنگی نگهداری و رشد و بالندگی آن را خود عهده دار شوند.

لطف اللهیان توضیح داد: در این خصوص می توان عقد زوجین را در این بوستان تدارک دید و علاوه بر زوجین برای نوزادان نیز به نشانه تولد درختی را غرس کرد.

درآمد 24 میلیارد تومانی شهرداری اردبیل از محل تخفیف عوارض

لطف اللهیان با اشاره به لایحه پیشنهادی شهرداری برای ارائه تخفیف در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای پایانی سال، توضیح داد: هر چند این تخفیفات به مرور زمان تبدیل به یک رویه عادی شده و عموم شهروندان در کنار این تخفیف 30 درصد انتظار تخفیف های دیگری را نیز دارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته از محل کاهش عوارض، 24 میلیارد تومان درآمد نصیب شهرداری اردبیل شد که این علاوه بر بهبود فضای کسب و کار و ساخت و سازها بوده و ما در بودجه سالانه این رقم را نیز لحاظ کردیم.

شهردار اردبیل اقدام شهرداری را در کاهش یا افزایش عوارض و تعرفه ها حرکتی قانونی خاطرنشان کرد یادآور شد: این افزایش و کاهش دست خود شورا و شهرداری است که به عنوان تصویب نماینده بودجه سالانه می توانند در طول سال و به مناسبت های مختلف آن را اعمال نمایند.

لطف اللهیان ادامه داد: دیوان عدالت اداری تنها در تخفیف عوارض ایراد وارد نموده بود که ما موارد قانونی را در این زمینه رعایت می کنیم و مرجع قانونی کاهش در عوارض شورا و شهرداری است که می تواند در این زمینه اعمال نظر کند.

وی در مورد مهلت اعمال این تخفیف از اول بهمن تا 20 اسفندماه شرح داد: با توجه به تعطیلات متعددی که در ایام بهمن وجود دارد و ارائه فرصت مناسب برای همشهریان ارائه تخفیف از اول بهمن شروع می گردد و با توجه به اینکه برخی از پرونده ها به کمیسیون ماده پنج ارجاع می گردد و پاسخ آن باید تا سه ماه آینده معین گردد به همین خاطر تا اردیبهشت ماه اعمال تخفیف را برای همشهریان که اقدام به پرداخت بخشی از مطالبات نموده اند تداوم خواهیم بخشید..

شهردار اردبیل ادامه داد: تا روز آخر مهلت قانونی به همراه بانک ها تخفیف را در پرداخت عوارض انجام خواهیم داد و امسال برای اولین بار پیشنهاد کردیم تا 100 میلیون تومان جایزه برای افراد خوش حق و حساب در نظر گرفته گردد تا براساس مکانیزمی که تعریف شده به چندین نفر اهدا گردد.

لطف اللهیان شرح داد: قطعا این کار انگیزه بخشی برای شهروندان خواهد بود و ما حتی پیشنهاد کردیم تا با خرید خودرویی به همشهریانی که در پرداخت عوارض از مبلغ یک میلیون به بالا اقدام نمایند این جوایز را در یک مراسم قرعه کشی نموده و به آن ها اهدا کنیم.

لطف اللهیان در مورد بحث تهاتر نیز بیان نمود: تهاتر ارتباطی به لایحه ندارد و خود این امر مکانیزم ملایمی است که ما به موقع در قالب آئین نامه مالی - معاملاتی شهرداری در اردبیل در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

حمایت از تصمیمات شورای شهر اردبیل

شهردار اردبیل در خصوص پیشنهاد راه و شهرسازی استان برای تقلیل عرض معبر محله زینال اردبیل تا قبرستان غریبان از 16 متر به 10 متر توضیح داد: ما همواره از تصمیم شورا و شهرداری براساس طرح تفصیلی حمایت کردیم ولی با توجه به اینکه دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در راه و شهرسازی است عده ای سعی می نمایند تا در این مجموعه این تقلیل را عملیاتی نمایند.

لطف اللهیان اضافه کرد: ما به صورت یکپارچه بحث تعریض ها و بازگشایی ها را مورد توجه قرار می دهیم و به هیچ وجه به فکر دوگانگی تصمیمات و برنامه ریزی ها نیستیم همانگونه که در مورد محله آزادگان نیز به زودی طرحی به شورا ارسال می گردد تا مورد آنالیز و تائید قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بوستان ازدواج در اردبیل راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان ازدواج در اردبیل راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید