تاریخ انتشار بازی Exoprimal اعلام شد؛ تریلر و تصاویر تازه آن را ببینید

به گزارش خانه انگلیسی، بازی اگزوپرایمال (Exoprimal) یکی از عناوین مورد انتظار در سال 2023 میلادی است. حال شرکت سازنده این بازی، کپکام (Capcom)، اعلام نموده که اگزوپرایمال 23 تیر (14 جولای) عرضه خواهد شد. اگزوپرایمال از روز اول در اشتراک گیم پس (Game Pass) حضور داشته و برای کنسول های پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان، سری اس و ایکس به همراه کامپیوتر عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار بازی Exoprimal اعلام شد؛ تریلر و تصاویر تازه آن را ببینید

نسخه دیجیتال دلوکس (Digital Deluxe) هم برای بازی وجود داشته که تعدادی اسکین و سلاح در ابتدا بازی در اختیار کاربران قرار می دهد. چندی پیش نیز حالت آزمایشی این بازی در دسترس هواداران نهاده شد که از آن استقبال بسیار خوبی کردند.

اگزوپرایمال یک بازی آنلاین و تیمی است. این بازی در سبک اکشن بوده و انسان ها را در برابر دایناسورها قرار می دهد. انسان ها دارای یک زره خاص به نام اگزوسوت (Exosuit) هستند. این اگزوسوت ها دارای توانایی های مختلف بوده که باعث می گردد در دسته های مختلف قرار بگیرد. حال بازیکنان باید هر کدام یکی از این زره ها را انتخاب نموده و برای مبارزه با دایناسورها به صورت تیمی عمل بنمایند.

بازی در سال 2040 واقع شده است. جایی که دایناسورها به طور ناگهانی دوباره زنده شده و حیات بشریت را تهدید می نمایند. شرکتی به نام Aibius یک سیستم بسیار خاص به نام Leviathan طراحی نموده که می تواند محل حضور دایناسورها را پیشبینی می نماید. این تکنولوژی به همراه اگزوسوت ها باعث شده که انسانیت یک شانس دیگر برای زنده ماندن داشته باشد.

افرادی که از اگزوسوت ها استفاده می نمایند اگزوفایتر (Exofighter) نام دارند. همینطور اینکه به شدت مورد احتیاج جهان هستند. حال شما در نقش این افراد باید کوشش کنید تا دشمنان بشریت را از بین ببرید.

اگزوسوت ها

اگزوسوت ها یک زره قدرتمند هستند که برای مبارزه با دایناسورها طراحی شده اند. با توجه به توانایی های این زره ها به چند دسته مختلف تبدیل شده اند. هر دسته نیز نقش خاصی در مبارزات تیمی دارد. اگزوفایترها می توانند در هر زمانی که بخواهند زره های خود را عورض نمایند. با این کار در صورت احتیاج می توانند نقش خود را در مبارزه تغییر داده تا عملکرد بهتری داشته باشند. نقش ها به صورت زیر هستند:

  • حمله (Assault): این دسته از اگزوسوت ها تمرکز زیادی به مبارزات و آسیب زدن به دشمنان دارد. حال اینکه دشمن در چه فاصله ای واقع شده است اهمیتی نداشته و دسته حمله به راحتی از پس فواصل مختلف بر می آید. تنوع بسیار زیادی در ابزار اگزوسوت ها وجود دارد و می توان سلاح های مختلفی در این زره ها قرار داد.
  • تانک (Tank): تانک ها در دفاع از هم تیمی ها تخصص دارد. به همین علت می تواند ضربات را جذب نموده و مانع از آسیب تماشا هم تیمی ها بگردد. مهم نیست که در چه شرایطی قرار داشته باشید، تانک ها خط اول دفاع از تیم هستند.
  • ساپورت (Support): هدف اصلی گروه ساپورت این است که هم تیمی ها کشته نشوند. به همین علت در زمینه بهبود افراد تیم تخصص دارد. این دسته توانایی بازسازی اگزوسوت ها را داشته و می تواند هم تیمی ها را نیز قدرتمند تر کند.

همکاری این سه دسته باعث می گردد مبارزات به خوبی به جلو برود. از طرفی دشمنان داخل این بازی نیز بسیار قدرتمند هستند که باعث می گردد جنگیدن با آن ها کار نسبتاً سختی باشد.

ریگ ها

ریگ ها (Rigs) قطعاتی هستند که به اگزوسوت ها متصل می شوند. سپس به این زره ها توانایی های بسیار خاصی می دهند. نکته اینجاست که تنها یک عدد از ریگ ها را می توان به اگزوسوت متصل کرد. برای مثال یکی از اگزوسوت ها Zephyr است. این اگزوسوت در برابر دشمنان از راه دور ضعیف بوده ولی عملکرد بسیار خوبی در مبارزات نزدیک دارد. حال اگر شما از Cannon Rig برای این زره بهره ببرید می توانید در هر فاصله ای دشمنان را از بین ببرید.

در اصل استفاده از ترکیب مناسب بین اگزوسوت و ریگ می تواند یک نیروی بسیار قدرتمند از شما بسازد. همینطور اینکه شما توانایی آزمون و خطا دارید. به همین علت از انواع ریگ ها و زره ها بهره ببرید تا برترین تجربه مبارزه را داشته باشید.

یکی از موارد بسیار جالب در بازی اگزوپرایمال حالت Dino Survival است. در این حالت دو تیم با یکدیگر رقابت نموده تا مأموریت های مختلف را به اتمام برسانند. در بعضی از این مراحل دو تیم باید با یکدیگر مبارزه نمایند. در بعضی از مواقع نیز باید به صورت تیمی با یکدیگر عمل نموده تا یک دشمن بزرگ را از بین ببرند. مأموریت های موجود در این حالت بر اساس پیشرفت بازیکنان در بازی انتخاب شده و به همین علت ناعادلانه و غیرمنطقی نخواهد بود.

دایناسورهای بازی نیز اکثراً تغییر نموده اند. برای مثال Neosaurs گونه ای تکامل یافته و پیشرفته از دایناسورها است. این دایناسور ظاهر بسیار خاصی داشته و برای مبارزه با انسان ها بهینه شده است. این دایناسورها انرژی بسیار زیادی داشته و مبارزه با آن ها نیز بسیار سخت است.

منبع: Gematsu.com

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

30,999,000 تومان

مشاهده و خرید

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

15,789,980 تومان

مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,599,760

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

2,740,000

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ

به "تاریخ انتشار بازی Exoprimal اعلام شد؛ تریلر و تصاویر تازه آن را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ انتشار بازی Exoprimal اعلام شد؛ تریلر و تصاویر تازه آن را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید