سونی در فکر خرید استودیوهای بازی سازی بیشتر است

به گزارش خانه انگلیسی، سونی میخواهد که پیش از عرضه پلی استیشن 5، استودیوهای بازی سازی بیشتری را به چنگ آورد. جیم رایان (Jim Ryan) - رئیس بخش سرگرمی های تعاملی سونی - به تازگی در مصاحبه با یک نشریه ژاپنی چنین گفته است: در حال حاضر محتوا از هر زمان دیگری مهمتر است. برای دستیابی به محتوای بیشتر، شرکت سونی در حال آنالیز خرید و ادغام شرکت های بازی سازی بیشتری است.

سونی در فکر خرید استودیوهای بازی سازی بیشتر است

بازی های انحصاری بیشتر برای پلی استیشن

مشاهده ورود شرکت های جدیدی به صنعت بازی های ویدیویی - از جمله گوگل با پلتفرم استریم استیدیای خود - سونی را به فکر آینده این بازار انداخته است. با این وجود، و در حالیکه سونی باید کوشش بیشتری به خرج دهد تا در رقابت باقی بماند، این غول صنعت بازی به بازیکنان تازه وارد صنعت خوشامد می گوید:

ما قطعا به شرکت های جدیدی که امیدوارانه به صنعت بازی وارد می شوند، خوشامد می گوییم. بخش سرگرمی های تعاملی سونی با 25 سال تجربه در این صنعت، دارایی های زیادی دارد.

اگر این حدس ها صورت واقعیت به خود گرفته، سونی توسعه دهندگان بیشتری را جذب نماید، می توان انتظار ساخت بازی های انحصاری بیشتری را توسط این استودیوها داشت. بازی های انحصاری برای مدت ها عنصری کلیدی در موفقیت پلتفرم ها و کنسول ها بوده اند. چیزی خود سونی بهتر از همیشه طی این نسل با بازی هایی مثل God of War و Uncharted 4 مشاهده کرد. با این حساب، به نظر می رسد که سونی میخواهد که انحصاری های بیشتری برای پلی استیشن 5 در چنته داشته باشد.

البته که جیم رایان چیزی در خصوص استودیوهایی که ممکن است مورد علاقه سونی باشد نگفت، ولی بعد از این صحبت ها یک مورد فورا به ذهن خطور می نماید: Insomniac Games. در طی سال ها و بواسطه فرانچایزهای بزرگی چون Ratchet & Clank و Resistance سونی روابط نزدیکی با این استودیو داشته است. اخیرا هم این استودیو با سونی روی پروژه اسپایدرمن کار نموده است که موفقیت های زیادی برای هر دو به همراه داشت. بنابراین معقول است که تصور کنیم که سونی علاقه مند به خرید این استودیو باشد.

از طرف دیگر اما، گرایش اینسامنیاک به استقلال ممکن مانع بزرگی سر راه سونی قرار دهد. فراموش نکنیم که با وجود روابط کاری بین دو طرف - که به میانه های دهه نود باز می شود - این استودیو همیشه استقلال خود را حفظ نموده است. فراتر از آن، اینسامنیاک حتی گاهی بازی های انحصاری برای رقبای سونی ساخته است، از جمله بازی Sunset Overdrive برای ایکس باکس وان و نیز تعدادی بازی واقعیت مجازی برای Oculus Rift.

به هر صورت در حال حاضر مشکل می توان حدس زد که سونی قصد خرید کدام استودیوها را دارد، ولی دنبال کردن رخدادهای آینده قطعا جذاب خواهد بود.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی در فکر خرید استودیوهای بازی سازی بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی در فکر خرید استودیوهای بازی سازی بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید