ترامپ: میت رامنی الاغ را برکنار کنید

به گزارش خانه انگلیسی، رییس جمهور آمریکا خواهان استیضاح سناتور جمهوری خواه از ایالت یوتا شده و تاکید نمود که رای دهندگان جمهوری خواه در این ایالت با نامزدکردن رامنی برای سنا مرتکب اشتباه شده اند.

ترامپ: میت رامنی الاغ را برکنار کنید

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سری توییت هایی تاکید نمود که میت رامن، سناتور جمهوری خواه از ایالت یوتا باید از کار برکنار گردد و جف فلیک، سناتور سابق جمهوری خواه از ایالت آریزونا -که وی یکی از منتقدان صریح ترامپ بود- بسیار بهتر از میت رامنی محسوب می گردد.

ترامپ در این توییت نوشت: می شنوم که مردم بزرگ یوتا به این نتیجه رسیدند که رای شان به میت رامنی سناتور بی پروا یک اشتباه بزرگ بوده است. من کاملا موافقم. او یک فرد احمق است که بازیچه دست دموکرات ها شده است. میت رامنی را استیضاح کنید.

وی در پاسخ به توییت کوین کورک خبرنگار فاکس نیوز که پرسیده بود آیا میت رامنی جف فلیک جدید بوده اضافه کرد: نه کوین از جف فلیک بسیار بهتر است.

سناتورها نمی توانند استیضاح شوند اما در بعضی ایالت ها می توانند پیش از خاتمه دوره تصدی شان به وسیله رای گیری مستقیم برکنار شوند. ایالت یوتا در قانون ایالتی هیچ مفادی برای برکناری سناتوری که در راس امور است ندارد.

براساس نظرسنجی اجرا شده در ماه ژوییه میت رامنی که سال گذشته برای سناتور انتخاب شده بود با بالاترین نرخ عدم محبوبیت در هیات کنگره ای ایالت یوتا روبرو شده است. این در حالی است که دفتر رامنی هنوز در مورد این مساله هیچ اظهارنظری ننموده است.

در همین حال ترامپ پس از آنکه رامنی از وی به خاطر توافقات اش با اوکراین انتقاد کرد به شدت از این سناتور جمهوری خواه انتقاد نموده و او را یک احمق بی پروا خطاب کرد.

ترامپ در توییتی گفت: لطفا یکی میت رامنی را از خواب بیدار کند و به او بگوید گفت وگوی من با رییس جمهور آمریکا یکی از گفت وگوهای بسیار مناسب و مطلوب بوده است.

ترامپ همچنین تاکید نمود که درخواست علنی اخیرش از چین برای انجام تحقیق از جوبایدن معاون رییس جمهور آمریکا مربوط به فساد است نه سیاست.

وی ضمن به سخره دریافت میت رامنی نامزد جمهوری خواه در انتخابات 2012 میلادی به خاطر شکست در مقابل باراک اوباما گفت: اگر میت رامنی همین قدر سخت در مقابل اوباما کوشش می کرد می توانست برنده گردد اما متاسفانه او در نطفه خفه شد.

وی اضافه کرد: میت رامنی هرگز متوجه نشد که چه طور پیروز گردد. او یک الاغ مغرور که از ابتدا با من سر جنگ داشته به جز زمانی که از من به خاطر تاییده ام برای حضور او در سنا التماس می کرد و من به او این تاییدیه را دادم و هنگامی که از او برای رسیدن به پست وزیر امور خارجه التماس می کرد اما به او چنین اجازه ای ندادم. او برای جمهوری خواستار بسیار بد است.

دفتر رامنی در رابطه با این اظهارات نیز هنوز هیچ اظهار نظری ننموده است.

میت رامنی که بارها از اقدامات و سیاست های ترامپ به شدت انتقاد نموده در چند روز اخیر شدیدا از درخواست ترامپ از چین و اوکراین برای تحقیق از جوبایدن رقیب دموکرات اش در انتخابات ریاست جمهوری 2020 میلادی انتقاد کرد و این اقدام را اشتباه و هولناک توصیف کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترامپ: میت رامنی الاغ را برکنار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: میت رامنی الاغ را برکنار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید