تشخیص کرونا در کمتر از 10 دقیقه ، دقت برابر با پی سی آر اما مقرون به صرفه تر

به گزارش خانه انگلیسی، پژوهشگران انگلیسی روش جدیدی برای آزمایش سریع بیماری کووید 19 ابداع نموده اند که نتیجه را در زمانی کمتر از 10 دقیقه معین می نماید.

تشخیص کرونا در کمتر از 10 دقیقه ، دقت برابر با پی سی آر اما مقرون به صرفه تر

به گزارش خانه انگلیسی، پژوهشگران انگلیسی روش نوی برای آزمایش سریع بیماری کووید 19 ابداع نموده اند که نتیجه را در زمانی کمتر از 10 دقیقه تعیین می نماید.

محققان در دانشگاه بیرمنگام می گویند نتایج این تست به مقدار تست های معمول پی سی آر و ال ای ام پی که امروزه استفاده می گردد دقیق بوده و در همان حال سریع تر از آن ها هم هست.

به گفته محققان، این کیت تا سه ماه دیگر وارد بازار می گردد؛ در حال حاضر روش های سریعی برای آنالیز شرایط ابتلای افراد به ویروس کرونا پیشرفته که در کمتر از نیم ساعت می تواند ابتلای افراد را تشخیص دهد، اما عمده این روش ها از قابلیت اطمینان کمتری برخوردار هستند.

مطالعه آزمایش نو که با نام RTF-EXPAR شناخته می گردد نشان داد که دقت این آزمایش معادل تست پی سی آر است و نتیجه صحیح را بسیاز سریع تر از این تست رایج در اختیار قرار می دهد. در روش نو نمونه سواب گلو و بینی در دستگاهی قرار داده می گردد و مواد ژنتیکی ویروس را جستجو می نماید.

محققان این پژوهش یادآور شدند، هزینه این تست مقرون به صرفه تر از تست پی سی آر خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "تشخیص کرونا در کمتر از 10 دقیقه ، دقت برابر با پی سی آر اما مقرون به صرفه تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا در کمتر از 10 دقیقه ، دقت برابر با پی سی آر اما مقرون به صرفه تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید