تفاهم&zwnjنامه تکمیل 14 مدرسه نیمه&zwnjتمام توسط اتاق کرمان امضا شد

به گزارش خانه انگلیسی، رئیس اتاق کرمان ورود به امر مدرسه سازی را بر اساس وظیفه و مسئولیت اجتماعی فعالان مالی و با هدف افزایش سرانه آموزشی استان مطرح نمود و گفت: کمبود فضای آموزشی در کرمان را در تمامی جلسات به عنوان یک نقیصه جدی استان مطرح می کنم که امیدواریم این کوشش ها و همکاری ها نتیجه خوبی را برای فرزندان این استان داشته باشد.

تفاهم&zwnjنامه تکمیل 14 مدرسه نیمه&zwnjتمام توسط اتاق کرمان امضا شد

سیدمهدی طبیب زاده در مراسم امضای تفاهم نامه تکمیل 14 مدرسه نیمه تمام بین اتاق کرمان و روسای اداره های آموزش وپرورش بعضی نقاط این استان، اضافه کرد: در حال حاضر تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته که عملیات شروع مجدد آنها در کمترین زمان ممکن شروع خواهد شد. وی ادامه داد: از مدیران مجموعه آموزش وپرورش استان کرمان درخواست می گردد مشکل مربوط به اخذ زمین و طی کردن مراحل زیاد با مسائل فراوان برای مدرسه سازی به عنوان دغدغه جدی خیرین را رفع نمایند تا انگیزه بیشتری برای ورود به این حوزه ها وجود داشته باشد.

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر کوشش برای افزایش سرانه آموزشی اظهار کرد: در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق کرمان درخواست شد که از ساخت 200 مدرسه در کرمان حمایت گردد تا در کنار 120 مدرسه ای که قرار است اتاق کرمان و موسسه خیریه مهر گیتی احداث نمایند، بتواند سرانه فضای آموزشی را به میانگین کشور نزدیک کند.

طبیب زاده، یکی از دلایل وجود فضای کسب وکار نامناسب در استان را فقدان نیروی انسانی شایسته و متناسب با نیازهای توسعه استان مطرح نمود و گفت: تربیت نیروی انسانی لازمه تکمیل حلقه توسعه استان است که در این زمینه باید مهارت ها را به دانش آموزان آموزش داد و پایه گذاری اساسی در این زمینه داشته باشیم.

او گفت: آنالیز ها نشان می دهد که هر کس فقط یک مهارت را داشته باشد شانس پیدا کردن شغل برای او 21 درصد افزایش می یابد اما متأسفانه نوعی مهارت گریزی در بین دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد که باید اهمیت مهارت آموزی، کارآفرینی، فعالیت گروهی و اخلاق تجاری در دروس دانش آموزان مطرح و جدی گرفته گردد.

در ادامه عضو هیات رئیسه اتاق کرمان گفت: 14 مدرسه به علت کمبود منابع و سایر مسائل از سال های گذشته نیمه تمام باقی مانده اند که قرار شده اتاق کرمان آنها را تکمیل و تعدادی را در اسفندماه امسال و تعداد دیگری را تا تیرماه سال آینده تحویل آموزش وپرورش استان نماید.

آرش علوی، اضافه کرد: این مدارس در جیرفت، بافت، رابر، راین، زرند، ارزوئیه، شهداد و فاریاب با نام کرمان دانا تکمیل و در اختیار دانش آموزان مناطق مذکور قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به این امر مهم درخواست می گردد تا در مناطق مختلف ائمه آدینه، فرمانداران، بخشداران، مدیران و مردم پای کار باشند تا مسائل احتمالی بر سر راه اجرای این پروژه ها رفع گردد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: به نیابت از همه فرهنگیان و اولیای دانش آموزان، از اقدام بسیار ارزشمند، جهادی، شهامت گونه، ایثارگرانه و بی نظیر اتاق کرمان قدردانی می کنم و معتقدم این اقدام و دلسوزی فعالان مالی استان به الگوی ملی در کشور تبدیل می گردد.

احمد اسکندری نسب، با اشاره به اینکه توسعه هر کشور مستلزم توسعه یافتگی هر انسان است، گفت: با توجه به اینکه محل آموزش هر انسان در مدرسه و کلاس درس است، فضای آموزشی مناسب به سیستم آموزش ما منزلت و ارزش می بخشد و دانش آموزان با احساس شعف و نشاط بیشتری آن را می پذیرند.

او اضافه کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، کرمان با 311 پروژه نیمه تمام در رتبه 27 کشور قرار داشت اما در انتها این دولت قطعاً کارنامه قابل قبولی را ارائه خواهد داد زیرا 304 پروژه جدید در استان توسط خیرین و فعالان مالی شروع شده که تا انتها فعالیت دولت به بهره برداری خواهند رسید.

اسکندری نسب، در ادامه با تأکید بر احداث مجتمع های آموزشی از پیش دبستانی تا انتها دبیرستان، برای جلوگیری از هدر رفتن منابع و تحصیل آسان تر دانش آموزان، اضافه کرد: مکان یابی مدارس با چشم انداز حداقل 50 ساله بسیار مهم است و تمرکز بر احداث مدارس در مکان هایی با تمرکز جمعیت و به صورت مجتمعی است.

او به روسای اداره های آموزش وپرورش سطح استان تأکید کرد: قبل از ورود خیران و فعالان مالی به مدرسه سازی باید همه مسائل ازنظر قانونی حل وفصل شده باشد تا خیران دلسرد و بی انگیزه نشوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان نیز در این نشست گفت: گمان نمی کردیم فرایند احداث مدارس توسط اتاق کرمان با این سرعت و کیفیت اجرایی گردد و خوشبختانه توانسته ایم در امسال سرانه فضای آموزشی استان را از 4.92 به 5.03 مترمربع برسانیم.

سید محمد واعظی نژاد، با اشاره به اینکه اتاق کرمان بدون نگاه قومی و قبیله ای به بحث مدرسه سازی ورود نموده است، اضافه کرد: با همت اتاق کرمان و فعالان مالی دلسوز با تکمیل پروژه های نیمه تمام از میانگین سرانه فضای آموزشی کشور عبور خواهیم کرد.

او ادامه داد: از ابتدای سال 98 تا به امروز بیش از 220 میلیارد تومان جذب منابع از خیرین داشتیم که شاید این رقم در سازمان نوسازی مدارس کشور باورنکردنی باشد همچنین در طرح های مشارکتی رتبه های برتر را داشته ایم که به عنوان مثال در طرح آجر به آجر با 15 هزار نفر شرکت نماینده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادیم.

لازم به ذکر است اتاق کرمان پیش ازاین دو مدرسه در روستای هشمر بخش ثلاث باباجانی کرمانشاه و روستای کنارک سیستان و بلوچستان احداث نموده و کلنگ احداث دو مدرسه از 100 مدرسه تفاهم شده نیز به زمین زده شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تفاهم&zwnjنامه تکمیل 14 مدرسه نیمه&zwnjتمام توسط اتاق کرمان امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم&zwnjنامه تکمیل 14 مدرسه نیمه&zwnjتمام توسط اتاق کرمان امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید