خاصیت باور نکردنی سیر برای موی سر

به گزارش خانه انگلیسی، ریزش مو یکی از دغدغه های اصلی هر خانم و آقایی است. در مواردی که با ریزش مو شدید روبرو شدید باید از داروهای ریزش مو بهره ببرید که حتما باید تحت نظر پزشک انجام گردد. اما اگر ریزش موی شما شدید نیست و می توانید به درمان های خانگی اکتفا کنید از سیر این کوچک پر فایده بهره ببرید تا علاوه بر جلوگیری از ریزش مو به تقویت موهایتان یاری کند.

خاصیت باور نکردنی سیر برای موی سر

خواص سیر برای موی سر

سیر که گیاهی از خانواده پیاز است، دارای فوایدی بیش از افزودن طعم و مزه بی نظیر به ظرف غذای محبوبتان می باشد.

خوردن سیر میتواند به مبارزه با سرماخوردگی، کاهش فشار خون و کلسترول یاری کند و حتی خطر ابتلا به زوال عقل را نیز کاهش دهد.

بعضی از مطالعات بیان داشته اند که ترکیبات گوگرد موجود در سیر باعث کاهش یا توقف رشد بعضی سلول های سرطانی می شوند.

علاوه بر این مزایا سیر دارای آنتی اکسیدان هایی است که می توانند پوست ما را از اثرات پیری رادیکال های آزاد محافظت نمایند.

ورای این ها، سیر می تواند به عنوان یک درمان احتمالی برای موهای کم پشت و نازک به کار گرفته شود و باعث ضخیم تر و پر پشت تر شدن موهایمان شود.

بله، سیر به صورت موضعی یا به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما دارای خواصی است که ممکن است به رشد مو یاری کند، اما تحقیقات بیشتری برای اثبات مزایای آن ضروری است.

سیر خام دارای ویتامین ها و مواد معدنی زیادی، مانند ویتامین های B6 و C، منگنز و سلنیوم است که همه آنها باعث رشد موها و داشتن موهایی سالم می شوند.

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موجود در سیر نیز ممکن است به رشد مو یاری کند، زیرا این خواص می توانند باعث کشته شدن باکتری ها و مبارزه با میکروب ها، حفظ سلامتی مو و پوست سرتان شود.

یک مطالعه اجرا شده در سال 2016 نشان داد که سیر سلول های اپیدرمی را از آسیب های UV محافظت می نماید و می تواند به عنوان یک ماده ضد پیری عمل کند.

سلول های اپیدرمی، سلول های پوستی هستند که کراتین فراوری می نمایند. این سلول ها در لایه بیرونی پوست شما، از جمله پوست روی جمجمه و فولیکول های مو وجود دارند.

مطالعاتی که در سال 2007 منتشر شد، شواهدی را مبنی بر این امر ارائه نمود که شرکت نمایندگان مبتلا به آلوپسی آره تا که ژل سیر را به لکه های برجسته موجود بر روی پوست سر خود می مالیدند، با رشد بیشتر موهای خود روبرو شدند.

اگرچه این تحقیقات بسیار امیدوار نماینده هستند، لکن برای تأیید مزایای سیر و تاثیر این ماده غذایی بر رشد موها، شواهد علمی بیشتری مورد احتیاج است.

همچون سایر داروهای گیاهی و طبیعی، هنگام استفاده از سیر بر روی موها یا هر قسمت دیگر بدن ، خطراتی وجود دارد. این امر برای افراد دارای پوست حساس ، بیش از سایر افراد صدق می نماید.

سیر می تواند هنگام اعمال بر روی پوست منجر به ایجاد سوختگی هایی شود و مواردی از سوختگی ناشی از مصرف داروهای خانگی حاوی سیر گزارش شده است.

این خطر به سیر خام محدود نمی شود. محصولات حاوی سیر، مانند روغن های اسانس، نیز می توانند پوست و چشم ها را تحریک نمایند. بنابراین قبل از آغاز استفاده از سیر بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

ماسک موی سیر

ماسک های موی مختلفی که حاوی روغن سیر هستند در بازار وجود دارند.

به یاد داشته باشید که ترکیبات گوگرد موجود در سیر باعث می شوند که روغن سیر به طور بالقوه برای پوست و چشم شما تحریک آمیز باشد.

شما می توانید نرم نماینده سیر خود را با استفاده از مواد موجود در آشپزخانه خانه تان تهیه نمایید. برای کاهش احتمال خطر سوزش پوست، باید حتما سیر را با روغنی مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون رقیق کنید.

دلیل استفاده از این روغن ها این است که خود این دو روغن نیز برای موهای شما مفید می باشند.

نحوه تهیه نرم نماینده سیر به توضیح زیر می باشد

8 حبه سیر تازه

2 قاشق سوپ خوری روغن سیر در ازای هر حبه

چنگال، مخلوط کن

یک ماهیتابه کوچک

صافی

طرز تهیه نرم نماینده سیر

سیر را با استفاده از یک چنگال و یا مخلوط کن کاملا له کنید.

روغن را در دمای بسیار کم، حرارت دهید و هنگامی که روغن گرم شد سیر را بدان اضافه نمایید منتها مراقب باشید که روغن نباید داغ باشد.

سیر را در ماهیتابه بریزید و تنها اندکی هم بزنید به یاد داشته باشید که شما نمی خواهید سیر را سرخ کنید یا آن را تفت بدهید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

مخلوط را در صافی ریخته و آنچه باقی می ماند را دور بریزید. روغن را در یک شیشه یا بطری نگهداری کنید (شیشه تیره ممکن است به نگهداری طولانی تر مخلوط یاری نماید).

نحوه استفاده از نرم نماینده سیر

به آرامی، 2 قاشق غذاخوری از این روغن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید

پس از ماساژ پوست سرتان ، موهای خود را در یک حوله بپیچید و 10 تا 15 دقیقه منتظر باشید.

بعد از 10 تا 15 دقیقه، موهای خود را با شامپو ملایم شستوشو کنید.

برای به دست آوردن برترین نتیجه، این کار را دو بار در هفته تکرار نمایید. علاوه بر این، شما می توانید یک ماسک موی سیر را با اضافه کردن مقداری عسل به نرم نماینده خانگی سیر خود و دنبال کردن مراحل مشابه تهیه نمایید.

به یاد داشته باشید قبل از انجام درمان خانگی، با پزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی باید به دکتر خود مراجعه کنید؟

تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا تمام مزایای سیر برای مو آشکار شود، اما درمان های دیگری نیز وجود دارد که می تواند سلامت موهای شما را بهبود بخشد.

خوردن غذاهای سالم و استفاده کمتر از سشوار و اتوی مو که سبب خشک شدن و آسیب تماشا موها می شوند نیز بسیار مفید می باشد.

اگر در خصوص ریزش مو یا نازک شدن موی سر خود نگران هستید، با پزشک خود مشورت کنید.

در حالی که شنماینده شدن و ریزش مو اغلب نتیجه آسیب های ناشی از زندگی روزمره است، این امر می تواند ناشی از شرایط خاص پزشکی مانند اختلالات تیروئید و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و بعضی داروها نیز باشد.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون

به "خاصیت باور نکردنی سیر برای موی سر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت باور نکردنی سیر برای موی سر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید