دختر اولین فضانورد آمریکایی به فضا رفت

به گزارش خانه انگلیسی، لورا شپرد چرچلی، 74 ساله، که دختر آلن شپرد اولین فضانورد آمریکایی است به همراه پنج نفر دیگر با فضاپیمای شرکت خصوصی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس سفری کوتاه به فضا انجام داده است.

دختر اولین فضانورد آمریکایی به فضا رفت

به گزارش خانه انگلیسی، این فضاپیما با موفقیت به مداری کم ارتفاع رسید جایی که مسافران توانستند موقتا بی وزنی را تجربه کنند. این سومین پرتاب بلو اوریجین در سال 2021 بود؛ شرکتی که قصد دارد در بازار گردشگری فضایی پیشتاز شود.

آلن شپرد که در سال 1998 درگذشت در روز 5 مه 1961 با مرکوری از مرکز کِیپ کاناوِرال فلوریدا به فضا رفت. او اولین آمریکایی بود که چنین ماموریتی را انجام می داد.

مایکل استراهان ستاره سابق لیگ ملی فوتبال آمریکا (ان اف ال) و مجری برنامه صبح بخیر آمریکا و چهار نفر دیگر که برای این سفر بلیت خریده بودند سرنشین این پرواز بودند.

این اولین بار است که بلو اوریجین کلیه شش جایگاه راکت نیو شپرد را پر می کند. نام موشک از آلن شپرد گرفته شده است.

این پرتاب که به دلیل باد های شدید دو روز عقب افتاد بالاخره روز شنبه از مرکز پرتاب این شرکت در نزدیکی شهر کوچک وان هورن در تگزاس پرتاب شد. این پرتاب در همان راستا موشک های قبلی به فضا رفت و در صحرای تگزاس فرود آمد، جایی که بزوس از مسافران استقبال کرد. این پرواز فقط کمی بیش از 10 دقیقه طول کشید و به ارتفاع 100 کیلومتری رسید که 5 دقیقه و 187 کیلومتر کوتاهتر از پرواز آلن شپرد بود.

دختر شپرد در این سفر تکه ای از کپسول مرکوری و همچنین یادگار هایی از سفر او به سطح ماه با ماموریت آپولو 14 در سال 1971 را همراه داشت. خانم چرچلی گفت: وقتی پایین می آمدیم به پدرم فکر کردم و به خودم گفتم او حتی وقت لذت بردن از چنین سفری را نداشت. او مشغول کار بود. او باید همه کار ها را خودش می کرد. من برای گردش آن بالا رفتم!

منبع: فرارو

به "دختر اولین فضانورد آمریکایی به فضا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر اولین فضانورد آمریکایی به فضا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید