درخواست مکتوب فدراسیون هندبال از کمیته ملی المپیک برای یاری اقتصادی

به گزارش خانه انگلیسی، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام این موضوع گفت: فعالیت های فدراسیون هندبال مانند دیگر فدراسیون ها فقط معطوف به یک تیم و یک رده سنی خاص نیست این در حالی است که تنها آماده سازی تیم ملی که باید در رقابت های گزینشی المپیک شرکت کند، بار اقتصادی سنگینی برای مان ایجاد نموده است.

درخواست مکتوب فدراسیون هندبال از کمیته ملی المپیک برای یاری اقتصادی

وی با بیان اینکه بودجه تخصیصی به فدراسیون هندبال برای تامین این هزینه ها کافی نیست، اعلام نمود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه ای برای هندبال پیش بینی نموده اند. تا به امروز هم از وزارت ورزش چهار مرحله دریافتی داشته ایم. بخش قابل توجهی از بودجه مصوب کمیته ملی المپیک هم به حساب مان واریز شده است با این حال و به خاطر بالا بودن هزینه ها، با مسائل اقتصادی زیادی روبرو هستیم.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: به همین دلیل در نامه ای به کمیته ملی المپیک متقاضی یاری اقتصادی شده ایم. البته رضا صالحی امیری همواره نگاه مثبت به هندبال و برنامه های فدراسیون داشته اند. از لطف و همراهی همیشگی وی و مجموعه کمیته ملی المپیک هم ممنونم اما واقعا بودجه 560 میلیونی مصوب برای هندبال جوابگو نیست.

البته با توجه به مصوبه کمیته ملی المپیک در رابطه با بودجه امسال فدراسیون ها، بودجه 98 هندبال 619 میلیون و 200 هزار تومان مصوب شده است؟، وی در واکنش به این موضوع گفت: به ما رقمی حدود 570 - 560 میلیون تومان اعلام شده است. در هر صورت هندبال با توجه به تعداد بالای نفرات اعزامی به انتخابی المپیک در کنار هزینه های بالای فدراسیون در زمینه های دیگر نیازمند بودجه خیلی بیشتری است. به خصوص که از ادوار گذشته بدهی هایی برای فدراسیون باقی مانده است.

پاکدل توضیح داد: به همین دلیل در نامه ای به کمیته ملی المپیک متقاضی یاری اقتصادی بیشتر به هندبال شده ام. این نامه را برای شخص رئیس کمیته ملی المپیک ارسال نموده ام و امیدوارم با توجه به رقابت های حساسی که در پیش داریم، به آن پاسخ مثبت داده گردد.

پاکدل در پاسخ به این پرسش که تقریبا تمام فدراسیون ها با مسائل اقتصادی روبرو هستند. چرا هندبال به وسیله جذب اسپانسر برای حل مسائل خود اقدام نمی نماید؟، گفت: به خاطر وضعیت هندبال در سال های گذشته اسپانسرها تمایل زیادی برای ورود به این رشته ندارند. این در حالی است که در هندبال ظرفیت های زیادی وجود دارد که در صورت توجه و همراهی لازم می توانند موثر و نتیجه بخش باشند.

وی در این زمینه تاکید نمود: اگر مدیران ورزش می خواهند هندبال هم به رشته های المپیکی اضافه گردد باید توجه و حمایت بیشتری از این رشته داشته باشند. مدعی نمی شوم که به اندازه فوتبال، بسکتبال و والیبال مورد توجه باشیم اما به هر حال ما هم یک رشته تیمی هستیم، اعزام به مسابقات به خاطر بالا بودن تعداد نفرات هزینه های زیادی ایجاد می نماید.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: کوشش می کنیم تا با وجود خیلی از کمبودها و مسائل، مسائل اقتصادی فدراسیون را مدیریت کنیم اما امیدوارم مسئولان هم نگاه حمایتی پررنگ تری نسبت به هندبال داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درخواست مکتوب فدراسیون هندبال از کمیته ملی المپیک برای یاری اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مکتوب فدراسیون هندبال از کمیته ملی المپیک برای یاری اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید