دستگاه متمرکز کننده فتوولتائیک (CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد

به گزارش خانه انگلیسی، با همکاری مشترک انجام شده بین دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تفرش، پژوهشگاه نیرو و شرکت پارس لیزر، دستگاه متمرکز کننده فتوولتائیک (cpv) خانگی، در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد.

دستگاه متمرکز کننده فتوولتائیک (CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد

به گزارش گروه استانهای خانه انگلیسی، طراحی و ساخت این دستگاه در آزمایشگاه انرژی های نو دانشگاه تفرش زیر نظر دکتر مهدی پور عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش انجام و به اتمام رسیده است.

مهندس اسماعیل شهریاری عضو تیم طراحی و ساخت در این رابطه گفت: در این طرح دیش خورشیدی وجود دارد که حرکت خورشید را دنبال و از سیستمی موسوم به MCPV استفاده شده که می توان تشعشع خورشید را با 10 تا 30 برابر نور خورشید بر روی سلول خورشیدی متمرکز کرد.

مهندس شهریاری اضافه نمود: برای حصول عملکرد مناسب ضروری است که سلول خورشیدی خنک گردد که این موضوع به وسیله آب خنک شده و نیز آب گرم فراوری شده را می توان در مصرف واحد خانگی مورد استفاده قرار داد که در نهایت این طرح باعث می گردد که اندازه فراوری برق سلول خورشیدی نسبت به سطح تشعشع ورودی بیشتر و هزینه نهایی کاهش یابد.

وی توان جهت یابی اتوماتیک حرکت خورشید در طول روز، توان تغییر نقطه کانونی دستگاه برای دریافت بیشترین اشعه ممکن، وجود سیستم جهت فراوری آب گرم، تعبیه یک رادیاتور خنک کننده سلول های خورشیدی در همین سیکل جهت افزایش راندمان تا 35 درصد و حصول بیشترین راندمان را از مهمترین قابلیت های شاخص این دستگاه دانست.

مهندس شهریاری در سرانجام اظهار امیدواری کرد، این سیستم به زودی با تجاری سازی به بازار عرضه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستگاه متمرکز کننده فتوولتائیک (CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه متمرکز کننده فتوولتائیک (CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید