سوریه و لیبی محور ملاقات وزیر خارجه مصر و رابرت اوبراین

به گزارش خانه انگلیسی، وزیر خارجه مصر با مشاور امنیت ملی آمریکا ملاقات و درباره روابط دوجانبه و شرایط خاورمیانه گفت وگو کرد.

سوریه و لیبی محور ملاقات وزیر خارجه مصر و رابرت اوبراین

به گزارش خانه انگلیسی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای گفت، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیداری که با یکدیگر داشتند بر لزوم تقویت هماهنگی ها میان دو کشور در خصوص مسایل منطقه ای خاورمیانه و به شکل دقیق تر درباره بحران سوریه و شرایط لیبی و نیز لزوم مبارزه با تروریسم و مقابله با انتقال تروریست ها به لیبی و از این کشور به کشورهای ساحل و صحرا تاکید نموده و افزایش هماهنگی ها و همکاری ها برای تقویت امنیت و ثبات قاره آفریقا و نابودی کامل تروریسم را خواهان شدند.

براساس بیانیه وزارت خارجه مصر، دو طرف در ادامه به آنالیز تحولات مذاکرات مربوط به سد النهضة در اتیوپی و کوشش دولت آمریکا برای دستیابی به توافقنامه ای که منافع هر سه کشور (مصر، اتیوپی و سودان) را تامین کند، پرداختند.

وزیر خارجه مصر برای حضور در مذاکرات سد النهضة که قرار است امروز در واشنگتن شروع شده و دو روز ادامه داشته باشد، به آمریکا سفر کرد. در این مذاکرات وزرای خارجه و آب سه کشور آفریقایی یاد شده و نیز نمایندگان وزارت خزانه داری آمریکا و بانک جهانی برای بازنگری نهایی در توافقنامه ویژه جدول زمانی آبگیری و راه اندازی سد النهضة و اقدامات متعاقب در سال های خشکسالی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سوریه و لیبی محور ملاقات وزیر خارجه مصر و رابرت اوبراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه و لیبی محور ملاقات وزیر خارجه مصر و رابرت اوبراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید