فواد حسین: آمریکا تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است، 1500 نظامی آمریکا از عراق خارج شده اند

به گزارش خانه انگلیسی، وزیر خارجه عراق با بیان اینکه ایالات متحده تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است، گفت که هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک و فرودگاه باعث شده که واشنگتن به فکر بستن سفارت بیفتد.

فواد حسین: آمریکا تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است، 1500 نظامی آمریکا از عراق خارج شده اند

به گزارش گروه بین الملل خانه انگلیسی به نقل از السومریه نیوز، فواد حسین وزیر خارجه عراق در گفت وگو با یک شبکه خبری در پاسخ به سوالی درباره احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد گفت که واشنگتن تهدید به بستن سفارتش در بغداد ننموده است.

  • جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خانه انگلیسی بخوانید. (کلیک کنید)

    وی اضافه کرد: حمله به هیئت ها و مراکز دیپلماتیک و فرودگاه بغداد باعث شده که آمریکا به فکر آن بیفتد که سفارتش در بغداد را ببندد.

    وزیر خارجه عراق توضیح داد: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با رئیس جمهور عراق درباره افزایش حمله به منطقه الخضراء (سبز) و فرودگاه بغداد ابراز نگرانی کرد. در این تماس تلفنی نظر دولت درباره اوضاع امنیتی و چگونگی تعامل با سفارت آمریکا بیان شد.

    فواد حسین گفت که این حملات فقط علیه سفارتخانه ها صورت نمی گیرد، بلکه به معنای هدف قرار دادن ملت عراق نیز است؛ چراکه اراضی عراق هدف قرار می گیرد و قربانیان عراقی هستند.

    وی با اشاره به اینکه بعضی کشورها از آمریکا می خواهند که سفارتش در بغداد بسته نگردد، گفت که بسته شدن سفارت آمریکا روی روابط عراق با بسیاری از هیئت های اروپایی و عربی تاثیر گذار خواهد بود.

    وزیر خارجه عراق اعلام کرد، همه کشورهای غربی و عربی نگران تصمیم آمریکا برای بسته شدن سفارت این کشور در بغداد هستند و این اقدام باعث ایجاد حالتی از بی اعتمادی بین المللی در عراق می گردد.

    وی همچنین گفت که ایران تاثیر در واقعیت تحولات عراق دارد و از این کشور انتظار می رود که تدابیر مثبتی در قبال عراق اتخاذ کند.

    فواد حسین توضیح داد: آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج نموده است و جدول زمانبندی خروج تعداد دیگر نظامیان آمریکایی براساس مسائل فنی، نظامی و امنیتی تدوین شده است.

    وی ادامه داد: وظیفه دولت عراق حمایت از سفارت آمریکا و دیگر هیئت های دیپلماتیک است و با احزاب و رهبران سیاسی برای تشریح خطرناکی اوضاع گفت وگو کردیم.

    وزیر خارجه عراق در خاتمه گفت که گروهی از مظنونان به دست داشتن به حمله به هیئت های دیپلماتیک در بغداد دستگیر شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فواد حسین: آمریکا تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است، 1500 نظامی آمریکا از عراق خارج شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواد حسین: آمریکا تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است، 1500 نظامی آمریکا از عراق خارج شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید