پرندگانی که نمک گیر مهربانی مردم شدند

به گزارش خانه انگلیسی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی میدان کبوتران تبریز واقع در خیابان آزادی چهارره طالقانی، سال هاست مأمن و ماوای پرندگانی شده است که به عبور رهگذرها خو گرفته و این مکان را به عنوان آشیانه همیشگی خود انتخاب نموده اند.

پرندگانی که نمک گیر مهربانی مردم شدند

گذرت که به این جا می افتد، گویی تکه ای از مشهدالرضا را در صحن چشمانت به تماشا می نشینی و شاید تکه ای از بهشت از آسمان به دل تبریز افتاده و پرندگان با وفاداری تمام در بستر زمین جا گرفته اند.

مردم شهر و به خصوص مردم ساکن در این منطقه هر روز اندک سهمی از آب و دانه را برای این کبوتران کنار می گذارند و کبوتران نیز مهربانی آنان را قدر دانسته و با حضور همیشگی خود در این میدان از این نکته خبر می دهند که جنس مردمان این بوم را به خوبی می شناسند.

میدان کبوتران به طور اتفاقی تبدیل به یک جاذبه طبیعی شده است، شاید کسی باور نمی کرد که با یک بار دانه پاشیدن، این میدان تبدیل به مسکن همیشگی کبوتران گردد.

به گزارش خانه انگلیسی، ، میدان طالقانی تنها جایی نیست که میزبان کبوتران است؛ کشورهای دیگر دنیا نیز از چنین فضاهایی بی نصیب نیستند؛ اما سایر کشورها در این زمینه از ابتکار و خلاقیت بهره گرفته و آن را به عنوان یک جاذبه توریستی و بعد تازه ای از صنعت توریسم به همگان معرفی نموده اند، در این بین کشور ایتالیا و ترکیه نسبت به سایرین پیروز تر عمل نموده و میدان کبوتران را به مکان گشت و گذار توریست ها تبدیل نموده اند.

این در حالی است که در شهر ما میدان کبوتران نیز همچون سایر جاذبه های توریستی و گردشگری مورد غفلت قرار گرفته است؛ در حالی که تنها با اندکی ذوق و ابتکار می توان این محل را تبدیل به یکی از جاذبه ای اصلی گردشگری شهر کرد.

جدول بندی مناسب، گذاشتن چند نیمکت برای نشستن، استفاده از فواره های آب و طراحی میدان از جمله ساده ترین و البته کم ترین کاری است که می توان در این راستا انجام داد و با توجه به میزبانی تبریز در سال 2018، می توان از این گونه پتانسیل ها نیز در جهت جذب توریست و زیباسازی شهری استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرندگانی که نمک گیر مهربانی مردم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرندگانی که نمک گیر مهربانی مردم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید