گفت وگوی تلفنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و هند

به گزارش خانه انگلیسی، وزرای امور خارجه قرقیزستان و هند در یک تماس تلفنی همکاری های دوجانبه و منطقه ای را مورد آنالیز قرار دادند.

گفت وگوی تلفنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و هند

به گزارش خبرنگار خانه انگلیسی در بیشکک، چنگیز حیدر بیک اف وزیر امور خارجه قرقیزستان با سوشما سوواراج وزیر امور خارجه هند در یک تماس تلفنی همکاری دوجانبه و منطقه ای را مورد آنالیز قرار دادند.

طرفین همچنین چگونگی نشست های آینده در بیشکک در چارچوب سازمان همکاری شانگهای را مورد آنالیز قرار دادند.

مقامات 2 کشور بر اهمیت نشست وزرای امور خارجه و نشست سران کشور سازمان همکاری شانگهای که قرار است در تابستان امسال در بیشکک برگزار گردد، تاکید کردند.

آنالیز سفر رسمی نارندا مودی نخست وزیر هند به قرقیزستان در ماه ژوئن سال 2019 از موضوعات دیگر این تماس تلفنی بود.

طرفین بر تقویت روابط محبت آمیز دوجانبه و تعامل فعال در چارچوب سازمان های بین المللی تأکید کردند.

این در حالی است که امسال در شهر بیشکک نشست های وزرای دفاع، وزرای امور خارجه، رؤسای جمهوری، رؤسای شورای امنیت و دیگر نهادهای کشورهای عضو سازمان شانگهای برگزار می گردد.

سازمان همکاری شانگهای در حال حاضر دارای هشت عضو رسمی شامل روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان است، ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان را تشکیل می دهند.

سازمان مذکور سازمانی میان دولتی است که برای همکاری های چندجانبه امنیتی، مالی و فرهنگی و در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه گذاری شد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفت وگوی تلفنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی وزرای امور خارجه قرقیزستان و هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید