وزیر صنعت اطلاع داد؛ تخصیص 14 میلیارد دلار ارز دولتی به کالا های اساسی، اصلاح ساختار خودروسازی تا 2 سال آینده

به گزارش خانه انگلیسی، رحمانی گفت: دولت از ابتدای سال تاکنون، 14 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی به کالا های اساسی اختصاص داده است.

وزیر صنعت اطلاع داد؛ تخصیص 14 میلیارد دلار ارز دولتی به کالا های اساسی، اصلاح ساختار خودروسازی تا 2 سال آینده

به گزارش به نقل از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم فکری و هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل بخش خودرو اضافه نمود: ساختار خودرو سازی کشور تا 2 سال آینده اصلاح می گردد و فراوری نیز در حال اصلاح است. مقرر شد که خودروسازان اموال غیر فراوریی شان را به فروش برسانند و بخشی از نقدینگی تامین گردد.

در ادامه نشست، نمایندگان ملت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. اتمام طرح های نیمه تمام، اجرای نقشه راه معدن، لزوم تفویض اختیار به معاونان وزیر و لزوم همراهی قوه قضاییه با وزارت صنعت، معدن و تجارت از موارد طرح شده بود.

همچنین نمایندگان بر لزوم تقویت سامانه های اطلاعاتی و بروز کردن اطلاعات تاکید کردند و خواهان ایجاد کارگروهی برای رصد فعالیت واحد های نیمه فعال و غیر فعال و ساماندهی آن ها با برنامه و زمان بندی شدند.

رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز گفت: باید در فراوری به عرضه و تقاضا توجه کنیم، فراوری را بالا ببریم. در شرایط جنگ اقتصادی باید تصمیمات ویژه گرفت و تصمیم گیری ها باید سریع باشد.

همچنین فریدون احمدی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش خصوصی ابزار مدیریت بحران است و این بخش به راحت می تواند تحریم ها را دور بزند. برای اصلاح ساختار فراوری خودروی کشور نیز می توان روی این بخش حساب کرد.

وی، همچنین خواهان حل مسائل مربوط به ترخیص کالا ها در گمرکات شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر صنعت اطلاع داد؛ تخصیص 14 میلیارد دلار ارز دولتی به کالا های اساسی، اصلاح ساختار خودروسازی تا 2 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت اطلاع داد؛ تخصیص 14 میلیارد دلار ارز دولتی به کالا های اساسی، اصلاح ساختار خودروسازی تا 2 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید