الگوی خواب مناسب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان

به گزارش خانه انگلیسی، سرطان پستان یا سرطان سینه به نوعی سرطان گفته می گردد که از بافت پستان شروع می گردد. زن بودن، مهمترین عامل احتمال بروز سرطان پستان است. اگرچه مردان نیز به این سرطان مبتلا می شوند، اما احتمال آن در زنان ببیش از صد برابر است. سایر علائم سرطان پستان می تواند یک توده در پستان، تغییر شکل پستان، گودی پوست، ترشح مایع از نوک پستان، یا پوسته شدن قسمتی از پوست باشد

الگوی خواب مناسب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان

متخصصان مطالعه ای برای تجزیه و تحلیل های خود از داده های مربوط به 180 هزار و 216 زن از بانک اطلاعات زیستی انگلیس در کنسرسیوم انجمن سرطان پستان استفاده کردند.

متخصصان شواهد مستمری را مبنی بر تأثیر محافظتی سحرخیزی از زنان در برابر سرطان پستان کشف کردند. آن ها هم چنین شواهد دلالت نماینده یافتند که خواب شبانه بیش از هفت تا هشت ساعت می تواند اثرات نامطلوب با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پستان داشته باشد.

با این حال متخصصان تاکید نموده اند تاثیراتی که در این مطالعه کشف شده در مقایسه با دیگر عوامل خطر سرطان پستان، مانند BMI، مصرف الکل و کشیدن سیگار کوچک محسوب می گردد.

سرطان پستان در بافت پستان شروع می گردد. این سرطان هنگامی بروز می نماید که رشد سلول های غیرطبیعی از کنترل خارج شده، به بافت های اطراف هجوم برده و به سایر قسمت های بدن منتشر می شوند. اگرچه سرطان پستان به طور معمول یک بیماری زنانه محسوب می گردد، اما در مردان نیز احتمال ابتلا به این نوع سرطان وجود دارد.

تا به حال مطالعات بسیاری در خصوص خواب و خطر سرطان پستان با موضوع شیفت های کاری شبانه و قرار دریافت در معرض نور به هنگام شب انجام شده است، اما مطالعات کمتری روی ویژگی ها یا عادات شخصی افراد انجام شده که به سختی می توانند آن ها را ترک نموده یا اصلا قادر به ترک آن ها نیستند. ترجیح صبح یا عصر در افراد یکی از همین ویژگی ها است.

آن ها یادآوری می نمایند که در تعدادی از مطالعات گسترده در ارتباط با ژنوم ها، پروفایل های ژنتیکی قوی برای این ویژگی یعنی ترجیح دادن صبح یا عصر، مدت خواب و علائم بی خوابی ایجاد نموده اند.

در پژوهش جدید، متخصصان دو نوع تحلیل را انجام دادند. در نوع اول تجزیه و تحلیل عودنماینده چند متغیره روی داده های بانک اطلاعات زیستی انگلیس صورت دادند تا ارتباط بین سرطان پستان و هر آنچه که هر شرکت نماینده به عنوان ترجیح صبح یا شب، مدت خواب و علائم بی خوابی گزارش داده را بیابند.

در نوع دوم تجزیه و تحلیل، آن ها از پروفایل های ژنتیکی ویژگی ها مدت زمان خواب و بی خوابی استفاده کردند تا پیوندهای بین این ویژگی ها و سرطان پستان را کشف نمایند.

تجزیه و تحلیل عودنماینده چند متغیره داده های بانک اطلاعات زیستی انگلیس نشان داد زنان سحرخیزی که صبح را ترجیح می دهند نسبت به زنانی که عصر را ترجیح داده و اصطلاحا شب زنده دار هستند، یک درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان پستان روبرو اند.

این واقعیت که این عامل کمتر از یک درصد بر احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنان موثر است، بدان معناست که کمتر از 10 زن در هر 1000 زن را تحت تاثیر قرار می دهد.

نکته قابل تامل آن که در این مطالعه متخصصان همچنین دریافتند افزایش مدت خواب شبانه به بیش از هفت یا هشت ساعت در شب، خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد.

بنابر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، متخصصان خاطر نشان نموده اند که یافته های این مطالعه یادآور این موضوع هستند که اصلاح الگوها و عادات خواب می تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان موثر واقع شوند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "الگوی خواب مناسب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی خواب مناسب برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید