کوشش بروکسل برای دستیابی به شرایط رقابتی عادلانه با لندن در مذاکرات پسابرگزیت

به گزارش خانه انگلیسی، اتحادیه اروپا در حالی درباره طرحی برای مذاکرات با انگلیس درباره روابط آینده به توافق رسیده است که از این کشور تضمین هایی برای شرایط رقابتی منصفانه را درخواست می نماید.

کوشش بروکسل برای دستیابی به شرایط رقابتی عادلانه با لندن در مذاکرات پسابرگزیت

به گزارش گروه بین الملل خانه انگلیسی به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه روی طرحی برای مذاکرات با انگلیس درباره روابط بعد از برگزیت به توافق دست یافتند. سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره طرحی به توافق رسیدند که به لندن یک توافق تجاری بدون تعرفه های گمرکی و با محدودیت های کم را مد نظر قرار داده اما هم زمان تضمین هایی برای شرایط رقابتی منصفانه را درخواست می نماید.

وزرای اروپایی کشورهای عضو قرار است روز سه شنبه این دستورالعمل مذاکرات پسا برگزیت با انگلیس را تصویب نمایند. به گفته بسیاری دیپلمات های اروپایی انتظار تغییراتی در این پیش نویس نمی رود.

اتحادیه اروپا در کوشش است تا یک شراکت تنگاتنگ ممکن با انگلیس که حدود 47 سال عضو این اتحادیه بوده است را ایجاد کند. به گفته محافل مطلع، اتحادیه اروپا می خواهد با وجود فشار زمان بالا درباره همه موضوعات با انگلیس مذاکره نموده و آن را حل نماید.

از جمله این موضوعات عبارتند از همکاری های مالی و جهانی آینده، همکاری در مسائل حقوقی و همچنین مسائل سیاست خارجی و امنیتی. مذاکرات در این باره بر اساس اطلاعات محافل دیپلماتیک معمولا به صورت متقابل هم در لندن و هم در بروکسل برگزار می گردد.

در هفته های اخیر به ویژه فرانسه درباره مواضع سختگیرانه تر در برابر انگلیس برای ایجاد شایستگی رقابت برابر در مذاکرات تاکید نموده است.

انگلیس در 31 ژانویه امسال میلادی از اتحادیه اروپا خارج شد. این کشور البته تا خاتمه یک مرحله گذار که برای خاتمه امسال میلادی در نظر گرفته شده است در بازار داخلی این اتحادیه و اتحادیه گمرکی باقی می ماند. در این دوران باید توافقاتی درباره مناسبات آینده انجام گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوشش بروکسل برای دستیابی به شرایط رقابتی عادلانه با لندن در مذاکرات پسابرگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش بروکسل برای دستیابی به شرایط رقابتی عادلانه با لندن در مذاکرات پسابرگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید