دیوید کامرون: شرم بریگزیت همیشه با من می ماند

به گزارش خانه انگلیسی، طبق نوشته های نخست وزیر اسبق بریتانیا، او پس از همه پرسی بریگزیت با رهبران کشورهای اروپایی و باراک اوباما تماس گرفت و از آن ها به دلیل ناکامی اش در حفظ کشورش در اتحادیه اروپا، عذرخواهی کرد.

دیوید کامرون: شرم بریگزیت همیشه با من می ماند

دیوید کامرون، رهبر پیشین حزب محافظه کار بریتانیا در کتاب خود که چند روز بعد بیرون می آید و نشریه تایمز بخش هایی از آن را منتشر ساخته، گفته است که هنگام ترک پست نخست وزیری اندوهگین بود اما، اندوه او در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشتر بوده است.

او درخصوص صبح فردای همه پرسی بریگزیت که در آن 52 درصد از مردم رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، اذعان داشته که از شرم آنچه که گذشت آگاه بوده و این موضوع تا آخر عمر با او خواهد ماند.

کامرون می نویسد: تماس هایی تلفنی با وزرا و معاونان دیگر داشتم. با رهبران اروپایی و اوباما صحبت کردم؛ یک چیز را به همه گفتم: برای حفظ بریتانیا در اتحادیه اروپا یک استراتژی داشتم، آن را اجرا کردم، نتیجه نداد. متاسفم.

او در ضمنًِ نوشته هایش گفته که خیابان داونینگ (محل دفتر نخست وزیری) که در انتظار دیگر متصدیانش بود، جای هراس انگیز و عجیبی شد. قدرت مثل یک چراغ سو سو می کرد و رو به کاهش می گذاشت.

در بخش دیگری از کتاب کامرون، اشاره شده که بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی بریتانیا، از او درباره شکسته خاطر شدنِ مایکل گوو پس از شکست در رقابت رهبری حزب محافظه کار در سال 2016 و خیانت حامیان بریگزیت به او، از کامرون سوال کرده بود.

مایکل گوو، از اعضای حزب محاظه کار بریتانیا، در ابتدا حامی کمپین جانسون بود اما بعدتر حمایتش را قطع و گفت خودش وارد رقابت می شود. به همین دلیل بوریس جانسون در آن سال از رقابت کنار کشید.

گوو هم اکنون مسئول فراهم کردن مقدمات برای بریگزیت بدون توافق در دولت جانسون است و افشاگری کامرون، می تواند روابط او با نخست وزیر را خدشه دار کند.

طی رقابت مذکور برای رهبری، ترزا می پیروز شد و کامرون در کتابش افشا کرده که به طور مخفیانه، گِوین ویلیامسون، وزیر کنونی آموزش و پرورش بریتانیا را به حمایت از کمپین ترزا می ترغیب کرده بود. کامرون می گوید که جانسون، می خواسته عزیز حزب محافظه کار شود و نمی خواست فرد سرشناس دیگری -مخصوصا مایکل گوو- گوی رهبری را از او برباید.

به گفته او، بوریس جانسون اعتقادی به بریگزیت نداشت و تنها از کمپین خروج حمایت کرد تا منصبش را ارتقا دهد. کامرون در این باره نوشته است: نتیجه ای که گرفته ام، این است که او [بوریس جانسون] با ریسکی روبرو است که به آن باوری نداشت و دلیل این، کمک به ارتقای وجهه سیاسی او بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "دیوید کامرون: شرم بریگزیت همیشه با من می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوید کامرون: شرم بریگزیت همیشه با من می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید