مردم سالاری چه چیزی هست و نیست؟

به گزارش خانه انگلیسی، خبرنگاران(ایبنا)- مترجم سیدامین موسوی زاده: یان-ورنر مولر، فیلسوف سیاسی و مورخ ایده های سیاسی آلمانی، استاد علوم اجتماعی راجر ویلیامز استراوس در دانشگاه پرینستون است. او عضو کالج آل سولز آکسفورد بوده و کرسی های استاد مدعو زیادی داشته است. تفسیر روابط عمومی او در نیویورک تایمز، گاردین، فارین افرز، نیویورک ریویو آو بوکز و لندن ریویو آف بوکز و سایر نشریات منتشر شده است. کتاب ترس و آزادی او برنده جایزه کتاب باواریا در سال 2019 شد. او در کتاب اخیر خود به موضوع مردم سالاری پرداخته است.

مردم سالاری چه چیزی هست و نیست؟

کتاب مردم سالاری حاکم است نوشته یان ورنر مولر مقدمه ای بر مردم سالاری به عنوان یک مفهوم است، که خوانندگان را از طریق خاستگاه، فرآیندها و اجزای آن به پیش می برد. مولر، پروفسور علوم اجتماعی پرینستون، با تاکید بر این که آخرین کتابش - پس از پوپولیسم چیست؟(2016) - یک راهنمای سیاسی نیست می گوید علی رغم ناکامی های مهم، مردم سالاری هم چنان حاکم است - به این معنا که بسکمک از مردم در سراسر جهان آن را عمیقاً مطلوب می دانند.

در این اثر مجذوب کننده و خواندنی، نویسنده به خوانندگان کمک می کند تا بفهمند که مردم سالاری دقیقاً چگونه کار می کند. این روایت که با دقت بررسی شده و به وضوح بیان شده است، نشان می دهد که مردم سالاری چیست و چه چیزی نیست، و مولر هم چنین شامل قطعه ای است با عنوان پنج دلیل برای امید مردم سالارانه (و نه خوش خیالانه). هر بخش جنبه خاصی از مردم سالاری، از جمله کنندگی، حکومت، زیرساخت، نافرمانی، مرزها و موارد دیگر را بررسی می کند. نویسنده به ما یادآوری می کند که همه ما طرف دار درس گرفتن از تاریخ هستیم، اما تلویحاً فرض می کنیم که فقط افراد خوب از آن درس می گیرند. و تاکید می کند که دولت های ضدمردم سالار سخت تلاش می کنند تا در ظاهر مردم سالار به نظر برسند. اگر در پی درک مردم سالاری هستیم، باید فریب و راهبردهای عوام گرایی و اقتدارگرایی را نیز بپذیریم. نویسنده می نویسد: عوام گرایی منحصراً مسئول دوقطبی شدن نیست، اما درک این نکته مهم است که راهبرد کلیدی عوام گراها به سادگی قطبی سازی است.

مولر در سرتاسر کتاب، زمینه تاریخی و نمونه های بسکمک از زمانی که اصول مردم سالاری تضعیف یا نادیده گرفته می شوند، ارائه می کند. در حالی که احزاب و رسانه ها زیرساخت های اساسی مردم سالاری را فراهم می کنند، مولر نشان می دهد که چرا مهم است که آنها نه تنها خودمختار باشند، بلکه برای هر شهروندی قابل دسترسی باشند، و او همچنین به دام های رسانه های اجتماعی می پردازد. برای چنین موضوع فراگیری، اغلب درهم و برهم و بحث برانگیز، نویسنده روایتی مختصر و پیوسته آموزنده را حفظ می کند که اصطلاحات کلیدی و چارچوب های نظری را به گونه ای توضیح می دهد که باید مخاطبان گسترده ای را درگیر کند.

این کتاب بررسی اساسی این است که مردم سالاری چیست و چه می تواند باشد، چگونه می توان از آن سوء استفاده کرد یا آن را تقویت کرد، و چگونه می توانیم به جلو حرکت کنیم.

شنانامه کتاب

Democracy Rules

by Jan-Werner Müller (Author)

Farrar, Straus and Giroux (July 6, 2021) 256 pages

منبع: کرکوسریویو

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مردم سالاری چه چیزی هست و نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم سالاری چه چیزی هست و نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید