مهم ترین خواص گیاه زیرفون

به گزارش خانه انگلیسی، درخت زیرفون، نم دار یا نرمدار، از دوره باستان شناخته شده و یکی از آن گیاهانی است که به راحتی همه جا می روید. زیرفون برای سلامتی انسان مفید و گیاهی در دسترس است. در این مطلب شما را بیشتر با این گیاه مفید آشنا می کنیم لطفاً با ما همراه باشید.

مهم ترین خواص گیاه زیرفون زیرفون، درختی است به ارتفاع حدود 20 متر گاهی موارد بیشتر، پوست تنه درخت در انواع جوان خاکستری رنگ و شفاف و در انواع مسن آن دارای شکاف های فراوان است و شاخه های تحتانی درخت به وضع افقی می باشند. برگ های آن کوچک، قلبی شکل در قاعده، کامل، نوک تیز و دندانه دار هستند. از دم گل اصلیِ گل آذین، دم گل های کوچکی در قسمت انتهایی آن منشعب می شوند که هر یک به یک گل کوچک، به رنگ سفیدِ چرک ختم می گردد و میوه اش به صورت پوشینه می باشد.گل های زیرفون دارای اسانسی شامل ماده فارنزول می باشد. ضمناً گلوسیدهای مختلف، اسید فنیل های مختلف، اسیدهای کوماریک، کافئیک، پروتوکاتشیک، کلروژینک، اسید گالیک، اسیدهای آمینه، تیلی روزید، فراگزوزید، اسکولوزید و فوروگلوسینول نیز در آن تشخیص داده شده است.

کاهش استرسچای برگ زیرفون، درست مانند چای گل آن، برای کاهش استرس مفید است. این چای تاثیر خوبی بر آرامش فکری ما می گذارد. بچه ها نیز می توانند این چای را مصرف نمایند چرا که برای آن ها ضرری ندارد. این چای، استرس بچه ها را نیز کاهش می دهد. بچه ها زمانی که امتحان دارند، به مدرسه تازه می فرایند، نمایش یا کار این چنینی دارند، عصبی و پر از استرس می شوند. چای برگ زیرفون را می توان به بچه ها بیش فعال یا ADHD نیز داد زیرا آن ها را آرام می نماید. مطالعه ای که در 2008 انجام شد این واقعیت را اثبات نموده است.

برطرف بی خوابیهمان گونه که در بالا گفته شد، چای برگ زیرفون تاثیری آرام بخش بر فکر دارد. این تاثیر، یکی از اثرات مکمل های مورد استفاده برای برطرف بی خوابی است. همان گونه که می دانیم، استرس عامل اصلی بی خوابی است.

بنابراین نوشیدن چای برگ زیرفون قبل از خواب می تواند شما را آرام نموده و خواب تان را بهبود دهد. بعلاوه می توانید با آب گرمی که برگ زیرفون را در آن دم داده اید حمام کنید. این کار نیز تاثیری آرام بخش بر شما می گذارد.

درمان سرماخوردگیمتخصصان گیاه شناسی شرح می دهند که گیاه دارویی زیرفون برای درمان سرماخوردگی مفید است. این برگ ها می توانند تب را کاهش داده وبدن را آرام نمایند. این برگ ها می توانند گلو، سینه و سینوس ها را تسکین دهند. بنابراین، مصرف برگ زیرفون برای تسکین مسائل مربوط به سرماخوردگی مانند گلودرد، مسائل تنفسی، سرفه و آبریزش بینی مفید است.

سم زدایی بدنمصرف برگ زیرفون می تواند فراوری عرق و ادرار را افزایش دهد. این عملکرد را به ماده ای به نام پی- کوماریک نسبت می دهند. برگ زیرفون به سم زدایی بدن یاری می نماید. همان گونه که می دانیم، بدن ما سموم را به وسیله عرق و ادرار دفع می نماید. خروج سموم و مواد اضافی، شما را از بیماری ها دور نموده و سلامت عمومی تان را حفظ می نماید. 1

ضد التهاب قویمقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در چای زیرفون دارای خواص ضد التهاب طبیعی هستند که با کاهش التهاب بدن خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو و بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش می دهند.

مسکن و ضد درد طبیعیبعضی از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در چای لیندن از جمله کوئرسیتین می توانند درد را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

ادرار آور گیاهیپوست داخلی درخت زیرفون یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش دفع مایعات از بدن (به صورت ادرار و عرق) به درمان بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی و تب بالا یاری می نماید.

کاهش فشار خونبعضی از ترکیبات گیاهی موجود در دمنوش زیرفون مانند کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون بالا می شوند؛ یک مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که یک آنتی اکسیدان موجود در چای زیرفون، کانال های کلسیم موجود در قلب را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش فشار خون بالا می گردد.

بهبود عملکرد کیسه صفرا و سیستم گوارشی بدنمصرف چای زیرفون تأثیر زیادی در دفع صفرای بدن دارد و سبب افزایش عملکرد مناسب کیسه صفرا می گردد. بعلاوه استفاده از دمنوش زیرفون مانع از بروز مسائلی مانند ریفلاکس معده و ناراحتی های روده می گردد و امکان فراوری سنگ کلیه را تا حد مطلوبی کاهش می دهد.

زیبایی پوست و موزیرفون برای زیبایی پوست و مو مفید است و دم نموده این گیاه می تواند باعث خوش آب و رنگ شدن پوست شده، چین و چروک را کاهش دهد و بعلاوه لک های قهوه ای روی پوست را کم رنگ تر کند. این گیاه بعلاوه باعث رشد سریع موها و تقویت آن ها می گردد. افزودن آن به آب حمام نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست را در پی دارد. آنتی اکسیدان ها می توانند از بروز چین و چروک و کک و مک ناشی از نور خورشید نیز جلوگیری نمایند. به علاوه، استفاده موضعی از برگ زیرفون می تواند سبب درمان سلولیت گردد. 2

حفظ سلامت قلباین برگ های قلبی شکل، تاثیر شگفتی بر قلب انسان می گذارند. گفته می گردد برگ زیرفون می تواند قلب شما را شاد کند چرا که درد قلب را تسکین می دهد. یک مطالعه به این نتیجه دست یافت که برگ زیرفون برای درمان بعضی بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین یا تنگی عروق ناشی از چربی و کلسترول، آنژین یا قلب درد و طپش قلب مفید است.

جلوگیری از سرطانآنتی اکسیدان موجود در برگ زیرفون با رادیکال های آزاد مبارزه می نماید. سال هاست که می دانیم رادیکال های آزاد قوی ترین عوامل بروز سرطان هستند.

علاوه بر این، برگ زیرفون دارای خاصیت ضد التهاب است که می تواند از رشد سلول های سرطانی که به علت التهاب در سلول ها به وجود آمده اند جلوگیری کند.

درمان برونشیتآنتی اکسیدان های موجود در برگ زیرفون، به ویژه کوئرستین و کائمفرول، نقش فعالی در مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در دستگاه تنفسی ایفا می نمایند. برگ های زیرفون برای برطرف مسائل تنفسی مانند برونشیت مفید هستند.

درمان سردردیکی از خواص گیاه دارویی زیرفون برای سلامتی، درمان سردرد است. برگ ها و گل های زیرفون در کاهش تنش عامل سردرد موثر هستند. این برگ ها می توانند درد ناشی از سردرد به ویژه میگرن را برطرف نمایند. برگ های زیرفون می توانند از مسائل مویرگ ها که معمولا به سردرد منجر می گردد جلوگیری نمایند.

تسکین روماتیسمخاصیت ضد التهابی برگ های زیرفون باعث می گردد بتوانند روماتیسم را تسکین دهند. این برگ ها می توانند التهاب موجود در مفاصل و استخوان ها را کاهش دهند. 3

پی نوشت:

1.www.saednews.com

2.www.sfim.ir

3.www.bazdeh.org

منبع: راسخون

به "مهم ترین خواص گیاه زیرفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین خواص گیاه زیرفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید