گزارش آنالیز اقدامات دستگاه ها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا

به گزارش خانه انگلیسی، گزارش کمیسیون اصل 90 درباره آنالیز اقدامات دستگاه های مسئول در مورد مصوبات هیأت وزیران در زمینه مبارزه با آلودگی هوا در جلسه علنی مجلس قرائت و عنوان شد که ضمانت اجرایی لازم و بازدارندگی کافی در تصویب نامه در نظر گرفته نشده است.

گزارش آنالیز اقدامات دستگاه ها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا

به گزارش خانه انگلیسی، گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد آنالیز اقدامات دستگاه های مذکور در مورد مصوبات هیأت وزیران و قوانین مرتبط در زمینه مبارزه با آلودگی هوا در دستور کار جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس نهاده شد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 که این گزارش را ارائه می داد ضمن ارائه گزارشی از تکالیف و وظایف دستگاه های متولی مبارزه با آلودگی هوا بیان کرد که در بسیاری از موارد برنامه ها در بازه زمانی معین شده، تحقق نیافته و یا اقدامات صورت گرفته از کفایت لازم برخوردار نبوده است که مسئولین امر فقدان بودجه و اعتبار تعیین را از جمله مهمترین عدم تحقق اهداف معین شده ذکر کردند. علاوه بر آن در تصویب نامه و قوانین مورد بحث، ضامنت اجرایی لازم و بازدارندگی کافی برای دستگاه هایی که وظایف پیش بینی نشده را محقق نکرده اند در نظر گرفته نشده است.

پارسایی همچنین با اشاره به مواردی از پیشنهادات کمیسیون اصل 90 تشکیل کارگروهی با مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست و با عضویت وزارت خانه کشور، نفت و بهداشت و صنعت، ارتباطات؛ سازمان ملی استاندارد و معاونت هدایت و رانندگی نیروی انتظامی برای انجام پیگیری های لازم را از جمله این پیشنهادات بیان کرد.

پس از قرائت این گزارش علی مطهری که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت ضمن ارائه گزارشی از کمیسیون اصل 90 ابراز امیدواری کرد که اقدامات بعدی در این زمینه به خوبی انجام گردد.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گزارش آنالیز اقدامات دستگاه ها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش آنالیز اقدامات دستگاه ها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید