صنایع دستی

تشکیل کارگروه گردشگری دریایی در استان های ساحلی

مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، از تشکیل کارگروه گردشگری دریایی به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل میراث فرهنگی استان های ساحلی اطلاع داد.

6 اسفند 1402

فرهنگ سرای معرفت به وقت نوروز میزبان شماست

فرهنگ سرای معرفت بازارچه به وقت نوروز را در استقبال از بهار طبیعت و عید نوروز با غرفه های متعدد و متنوع برپا می نماید.

22 اسفند 1401

آنچه درباره کرمانشاه و جاذبه های گردشگری کرمانشاه نمی دانید

شهر کرمانشاه که اکنون یکی از کلان شهرهای ایران است در بخش غربی کشور جای گرفته است. این شهر بزرگ دارای قدمتی کهن است که با تاریخ این مرز و بوم پیوندهای فراوانی دارد. طبیعت و آثار تاریخی کرمانشاه سالانه تعداد بیشماری جهانگرد داخلی و خارجی را به آن خطه باستانی...

16 دی 1401

اولین پرس حرارتی با اعمال فشار اتوماتیک در دنیا

شرکت HTVRONT سازنده ماشین آلات و ابزار خلاقانه برای صنایع دستی می باشد. این شرکت به زودی اولین پرس حرارتی دنیا با اعمال فشار اتوماتیک را عرضه می نماید.

3 مرداد 1401

مسابقه تهران، نوروز 1401 برگزار می شود

خبرگزاری خبرنگاران-مسابقه تهران، نوروز 1401 با موضوع نوروز و گردشگری، بافت تاریخی، آئین های باستان، جاذبه های گردشگری، هفت سین، آداب و رسوم، خوراک های آئینی و طبیعت از 20 اسفند 1400 تا 13 فروردین 1401 از طریق ستاد گردشگری شهر تهران برگزار می شود.

16 خرداد 1401

رشد 55 درصدی حضور گردشگران در خراسان شمالی

خبرنگاران/خراسان شمالی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از رشد 55 درصدی حضور گردشگران در این استان اطلاع داد.

13 خرداد 1401

خراسان شمالی، میزبان دور برگشت لیگ بسکتبال بانوان کشور

خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس هئیت بسکتبال خراسان شمالی از برگزاری دور برگشت مسابقات لیگ دسته یک بانوان کشور به میزبانی بجنورد خبر داد.

4 اردیبهشت 1401

ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی 2 کاروانسرا به کرمان آمدند

معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: ارزیابان یونسکو برای آنالیز پرونده و ثبت 2 کاروانسرای چاه توران و گنجعلیخان به استان کرمان آمده اند.

30 مهر 1400

خانه ناجی ثبت ملی می شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از ثبت ملی اضطراری خانه ناجی در روزهای آینده خبر داد.

16 مهر 1400

33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک

طراحی و تزیین دکوراسیون منزل عروس و داماد کاری سخت و چالش برانگیز است چرا که باید نظرات و سلیقه های متفاوت را به شیوه ای درست و مناسب با یکدیگر ترکیب کنید. معمولا برای خانه اول، هر عروس و دامادی دوست دارند فقط نظرات خودشان در طراحی داخلی اعمال گردد در...

5 شهریور 1400

افتتاح اقامتگاه بومگردی خانه دوست در روستای آیینه ورزان دماوند

شهرام شریفی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند در حاشیه مراسم افتتاحیه این مرکز اقامتگاه بومگردی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: مرکز اقامتگاه بومگردی خانه دوست واقع در روستای آیینه ورزان به وسیله سرمایه گذار...

22 مرداد 1400

سامان دهی فیزیکی 200 قلم شیء تاریخی در استان سمنان

مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از سامان دهی مکانی و فیزیکی 200 قلم شیء تاریخی و فرهنگی این استان خبر داد.

1 مرداد 1400

رونمایی از پروژه دیجیتال مارکتینگ آذربایجان شرقی با حضور معاون گردشگری کشور

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، روز سه شنبه 10 فروردین ماه 1400 با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور، سیدجواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور مالی استانداری...

3 اردیبهشت 1400

مهلت پرداخت وام کرونا ویژه گردشگری تمدید شد

به گزارش خبرنگاران، معاون گردشگری در نامه ای به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که پیرو بخشنامه و ابلاغ بانک مرکزی به بانک های عامل، مهلت پرداخت تسهیلات به فعالان گردشگری تا سرانجام بهمن ماه 99 تمدید شد.

3 اسفند 1399

بافت تاریخی تبریز، حیات خلوت بساز بفروش ها

خبرنگاران/آذربایجان شرقی شاید کسی یادش نباشد اولین بار کدام شهردار، پای مجوز ساخت ساختمان های چند طبقه و دست درازی به بافت تاریخی تبریز را امضا کرد، اما دیدن ساخت و سازهای ادامه دار در بافت تاریخی نشان می دهد، هنوز هم کم نیستند افرادی که مجوز داده اند...

2 دی 1399

دور زدن کرونا؛ حمله صد ها توریست به شمال با 50 مینی بوس!

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برخورد شدید با حرکت های گروهی غیرمجاز گردشگری در این استان با هدف تامین امنیت و سلامت مردم خبر داد.

17 آبان 1399

مسائل 4 طرح گردشگری در شهرستان بانه بررسی شد

طی جلسه رفع موانع تولید مسائل چهار طرح جدید سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان بانه دیروز 1 مرداد ماه 99 با حضور روسا و اعضای کارگروه بررسی شد.

25 شهریور 1399

پیش بینی اعتبار 90میلیارد ریالی برای تکمیل 6 بازارچه صنایع دستی گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از سامان دهی و تکمیل زیرساخت شش بازارچه صنایع دستی درحال ساخت استان با اعتبار 90میلیارد ریالی خبر داد.

18 شهریور 1399

خوشه های صنایع دستی شهرستان فردوس عملیاتی می شود

جلسه مشترک اداره های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فنی وحرفه ای شهرستان فردوس برای عملیاتی کردن خوشه های صنایع دستی شهرستان برگزار شد.

17 شهریور 1399

قلعه پولاد؛ قدمت تاریخ مازندران

حرف مازندران که پیش می آید اولین چیزی که به ذهن خطور می نماید دریا و سواحل شنی، جنگل های اننوه و دشت های سرسبز آن است که البته در جا خود بی نظیر است. گردشگری مازندران نیز همیشه بر پایه همین سه عنصر سنتی برنامه ریزی شده و اغلب مسافران نیز مازندران را به طبیغت...

12 شهریور 1399
تعداد: (40)